Skip to main content

Strålende førsteomgang av Fürst Holtmann – men pallplassen røk

Mina Fürst Holtmann kjørte en god førsteomgang i Sölden.

Foto: Norges Skiforbund

Mina Fürst Holtmann fra Bærums Skiklub imponerte i førsteomgangen av sesongåpningen i Sölden, men falt litt på resultatlistene i andre omgang.

– Mina leverer alt i alt et kjempegodt renn i dag. Det var disse små feilene som hun skulle rette opp i andreomgang som ble litt verre. Men en rå avslutning av Mina, som har gjort et kjemperenn, sa TV2-ekspert Christopher Frankum etter at Fürst Holtmann gikk i mål.

Bærums Skiklub-alpinisten lå nemlig på en imponerende tredjeplass etter første omgang, men falt ned til femteplass etter finaleomgangen. 25-åringen tapte litt for mye tid i henget. Til slutt endte hun 1.75 bak Marta Bassino, som vant rennet.

– Andreomgangen var ikke fullt så bra som den første. Jeg fikk det ikke helt til å flyte. Men jeg prøvde. Jeg kjenner at jeg har en ganske stor feil i henget, og følte ikke at jeg kjørte så bra teknisk. Det var ikke helt det jeg så etter, men en femteplass i første rennet er jeg veldig fornøyd med, sa Fürst Holtmann i et intervju vist på TV2.

– Jeg er fornøyd med sesongåpningen. Nå som det første rennet er over og jeg fikk en god plassering, er det bare å jobbe videre teknisk. Jeg vet hva jeg gjorde feil, og skal jobbe med å forbedre det til neste gang, fortsatte hun.

– Smårøft

Fürst Holtmann, som hadde en god sesong i fjor, imponerte altså i første omgang i østerrikske Sölden. Ved første passering var hun til da den kjøreren som var nærmest suverene Bassoni. 

Etter første omgang lå Fürst Holtmann 92 hundredeler bak den italienske lederen. En annen italiener, Federica Brignone var nummer to etter første omgang.

– Det var litt smårøft, men utrolig gøy. Det var en fin bakke, som er blitt jobbet bra med. Det var som alltid litt småplukk med kjøringen, men det kan fikses, sa Fürst Holtmann til TV 2.

Les flere artikler

Budstikka bryr seg om personvern og er ansvarlig for dine data. Dataene blir brukt til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.