– Vi tar regningen

BOT OG BEDRING: Vigdis Vagle, virksomhetsleder i hjemmesykepleien i Asker kommune lover å ta grep etter at sjåføren som ripet opp bilen til Monicha Grønvold Lunde ikke la igjen kontaktinformasjon. FOTO: KARL BRAANAAS

BOT OG BEDRING: Vigdis Vagle, virksomhetsleder i hjemmesykepleien i Asker kommune lover å ta grep etter at sjåføren som ripet opp bilen til Monicha Grønvold Lunde ikke la igjen kontaktinformasjon. FOTO: KARL BRAANAAS

Artikkelen er over 3 år gammel

Asker kommune tar fullt ansvar for skaden de påførte bilen til Monicha Grønvold Lunde.

DEL

– Vi er veldig lei oss for det som har skjedd, sier Vigdis Vagle, virksomhetsleder i hjemmesykepleien.

Lørdag kom en kvinnelig bilist, i en bil utleid til Asker kommune, borti i bilen til Monicha Grønvold Lunde under rygging på en parkeringsplass i Asker sentrum.

Den parkerte bilen ble påført flere dype riper, og flere vitner så føreren gå ut for å undersøke bilen til Lunde. I følge Asker kommune skal bilføreren ikke ha oppdaget at Teslaen ble skadet.

– Jeg fikk kontakt med sjåføren i dag, onsdag, hun er veldig lei for det som har skjedd, sier Vagle.

LES OGSÅ: Jakter ukjent sjåfør

– Vi skal oppføre oss

Hun legger til at det alltid forventes at ansatte i Asker og kommune opptrer ærlig og redelig.

– Vi har helt klare forventninger i Asker kommune om at de som er ute oppfører seg ordentlig. Hun som var ute trodde ikke hun hadde påført bilen noen skader, og beklager veldig, sier Vagle.

– Så det var aldri meningen å stikke av?

– Nei, hun ville aldri gjort dette om hun var klar over hva som hadde skjedd. Ikke i jobbsituasjon, og ikke som privatperson, sier Vagle og legger til:

– Vi har forstått i ettertid at bilen har blitt skadet. Det tar vi fullt ansvar for, utdyper virksomhetslederen.

LES OGSÅ: – Stoler på folks samvittighet

Påkjørselen skjedde mens personen var ute på oppdrag for hjemmesykepleien i Asker kommune.

Lover å gjøre opp

Nå lover kommunen at de skal gjøre opp for seg.

– Jeg fikk vite om dette i går kveld og tok umiddelbart kontakt med Lunde for å få løst opp i saken, sier Vagle som beklager at det hele har tatt litt tid.

LES OGSÅ: – Jeg fatter ikke at en voksen person kan oppføre seg sånn

– Tvetydige beskjeder mellom oss og bilutleier gjorde at vi ikke fant ut hvem det var som hadde brukt bilen, sier Vagle som opplyser at de nå kommer til å gjøre opp for seg etter lørdagens hendelse.

– Vi kommer til å betale for reparasjonen. Det er klart vi skal gjøre opp for oss, sier Vagle.

LES OGSÅ: Vi krasjer for 28 millioner på Asker og Bærums p-plasser

Bileier Monicha Grønvold Lunde er glad for at det hele til slutt har løst seg.

– Jeg fikk en telefon i går kveld hvor de sa de skulle forsøke å nøste opp i det som har skjedd, sier Lunde som setter pris på at Asker kommune tok kontakt.

– Det handler om å være ærlig og vise hensyn til andre mennesker. Jeg er veldig glad det ordner seg, og glad for all hjelpen jeg har fått, sier hun.

– Men det er synd jeg behøvde hjelp i utgangspunktet, sier hun.

Artikkeltags