Skip to main content

Stabæk selger midtbaneprofil til Tyrkia

Herolind Shala er ferdig i Stabæk. Tirsdag ble det klart at han ble solgt til tyrkisk fotball.

Herolind Shala er ferdig i Stabæk. Tirsdag ble det klart at han ble solgt til tyrkisk fotball.

Foto: KARL BRAANAAS

Stabæk Fotball fortsetter å rydde opp i stallen. Tirsdag ble det klart at Herolind Shala (29) forsvinner til tyrkisk fotball. 

Det er klubbens hjemmeside som meldte dette onsdag. Det er den tyrkiske 2. divisjonsklubben BB Erzurumspor som blir den nye klubben til 29-åringen, som kom til Stabæk fra Vålerenga i mars i år.

Da skrev han under på en avtale med Stabæk som strakte seg over ett år. Men oppholdet i Stabæk har ikke vært noen ubetinget suksess. Han står bokført med 14 kamper for de blåkledde, og ville bort.

– Vi har i dag blitt enige med BB Erzurumspor om en overgang for Herolind Shala. Da han kom til Stabæk hadde han et sterkt ønske om at vi skulle være positivt innstilt dersom det kom et bud fra utlandet – og det har skjedd nå, sier sportssjef i Stabæk Fotball, Torgeir Bjarmann, til klubbens hjemmeside.

Ikke nådd nivå 

Det er bare i tre kamper han har spilt samtlige 90 minutter, og han har ikke scoret for Nadderud-klubben.

– Shala har ikke kommet opp på det nivået vi hadde ønsket. Det kan være flere årsaker til det. Det kan skyldes laget, samtidig har han vært mye skadet, sier Bjarmann.

Bjarmann hevder at det ikke var planen å selge spilleren i dette overgangsvinduet, men den sportslige ledelsen følte at de hadde god dekning på plassen der Shala har spilt mest. Blant annet ved å bruke Herman Geelmuyden mer.

– Geelmuyden har mange av de samme kvalitetene og er ti år yngre. Han er en spiller vi har stor tro på at skal ta de neste stegene og er i veldig fin utvikling. Det gjør det litt enklere å la Shala gå, sier Torgeir Bjarmann ifølge Stabæks egen nettside.

Budstikka er ikke kjent med hvor mye Stabæk fikk i overgangssum for 29-åringen. 

Les flere artikler

Budstikka bryr seg om personvern og er ansvarlig for dine data. Dataene blir brukt til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.