Skip to main content

Stabæk-legende til landslaget

Morten Morisbak Skjønsberg blir medieansvarlig for herrelandslaget i fotball.

Morten Morisbak Skjønsberg blir medieansvarlig for herrelandslaget i fotball. 

Foto: TRINE JØDAL

Morten Morisbak Skjønsberg (38) blir medieansvarlig for herrelandslaget ifotball. 

Den tidligere Stabæk-kapteinen har jobbet som fotballekspert for NRK, etter at han la opp som fotballspiller i 2017. 

I tillegg har han jobbet som kommunikasjonsrådgiver i Statens arbeidsmiljøinstitutt. 

– Vi er veldig fornøyd med å ha Morten på plass. Han har god erfaring med kommunikasjonsarbeid, har mange år bak seg som spiller og kjenner fotballen godt, sier Gro Tvedt Anderssen, direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt i NFF, i en pressemelding.

– Det gjør han godt egnet både til å være en viktig del av støtteapparatet, i tillegg til å kunne bidra med kommunikative oppgaver på andre viktige satsingsområder i NFF, sier Anderssen videre.

Skjønsberg starter i jobben neste uke. 

Lidenskap og erfaring

På landslaget skal Skjønsberg jobbe tett med landslagssjef Ståle Solbakken. Solbakkens sønn, Markus Solbakken, er for øvrig Stabæk-spiller nå

– Vi ønsker Morten velkommen til oss. Med sin erfaring fra både spiller- og yrkeskarriere, samt personlige egenskaper, er vi trygge på at han vil bidra på en god måte som medieansvarlig for A-herrer. Han kjenner fotballgarderoben godt og er en person som innbyr til tillit, sier Solbakken.

Selv er den tidligere midtstopperen glad for muligheten. 

– Muligheten til å kombinere lidenskapen og erfaringen fra toppfotballen med det som er faget mitt, appellerer veldig til meg. Det samme gjør muligheten til å bli en del av prosjektet til Ståle og det apparatet han bygger opp, sier Skjønsberg. 

– Det blir gøy å få jobbe tett med gutta som jeg tidligere sparket på skinnleggen, en talentfull gjeng med mange sterke personligheter. Og så blir det et privilegium å få jobbe med kommunikasjon i NFF, samt samarbeide med alle i forbundet som står på hver eneste dag med å tilrettelegge fotballaktiviteter for over 370.000 medlemmer, sier han.

Les flere artikler

Budstikka bryr seg om personvern og er ansvarlig for dine data. Dataene blir brukt til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.