Det skriver Finansavisen. Kjøperen er Netthandelsgruppen, som de har samarbeidet med siden 2015. Budstikka har tidligere omtalt Comfyballs, med boksere som var for vulgære for USA.

Assosiasjonen med «balls» var for tøff kost for de amerikanske patentmyndighetene.

– Spesielt nok har vi faktisk fått varemerkebeskyttet dametruser med samme navn i USA, men det blir jo ikke helt det samme. Personlig synes jeg vel det er mer vulgært, sa Selvig til Budstikka.

Selvig savnet truser som satt bedre under fotballtreningen med vennene. Det ble starten på Comfyballs-underbuksene.

Og han har en forklaring på suksessen.

– Svaret er nisjen. Jeg har kort og godt satset i en nisje. Det spesielle her er jo måten disse trusene er sydd på, med innsydd elastikk i frontpanelet som holder «utstyret» bedre på plass, fastslo han.

Selvig har stått for utvikling, design og produksjon av underbuksene. Netthandelsgruppen har markedsført, solgt på nett og distribuert produktene til en rekke land i Europa og litt i USA.

Ukjent sum

Comfyballs ble startet av Selvig i 2012. Ingen av partene vil si noe om hva som er betalt for Comfyballs, men ifølge Finansavisen var selskapet verdsatt til omtrent 70 millioner kroner før salget til Netthandelsgruppen.

– Hvor mye jeg har fått for selskapet, er vi enige om å ikke uttale oss om, sier Selvig.

Selskapet bak Comfyballs heter Tonic Father AS.