Skip to main content

Millioner til forskning på digital skolehverdag

VIKTIG: Det er viktig å få kunnskap om hvordan teknologi kan bidra til god læring i bærumsskolen, mener skolesjef Siv Herikstad.

Forskningsrådet gir 7 millioner kroner til Bærum kommune slik at det kan forskes på læring i digital skolehverdag.

På sine nettsider melder Bærum kommune at de får midler fra forskningsrådet. De 7 millionene fra Forskningsrådet skal brukes til å se på hvordan digital skolehverdag gir elever og lærere nye muligheter for bedre læring.

– Læring er i ferd med å omdannes. Da er det viktig for oss å utvikle kunnskap om hvordan god didaktikk og bruk av teknologi kan bidra til god læring i bærumsskolen, sier skolesjef Siv Herikstad på nettsiden.

LES OGSÅ: Må la nettbrettet ligge på eksamen: – Gir mer stress

– Bedre forståelse

Videre heter det at innovasjonsprosjektet Multimodale Lærings- og Vurderingsformer i 1:1 klasserom (MuLVu) ser på hvordan elever produserer tekster som er satt sammen av ord, lyd, bilder og animasjon, så kalte multimodale tekster.

– Hovedhensikten med MuLVu-prosjektet er å skape en bedre forståelse av hvordan disse multimodale tekstene skal vurderes av lærere, og hvordan lærere kan gi tilbakemelding på mange ulike måter til elevene gjennom digital teknologi, sier Øystein Gilje, prosjektleder og førsteamanuensis ved Universitetet i Oslo.

 

 

Les flere artikler