Skip to main content

Bamse gikk viralt: – Håper du henter meg snart

«Mmm, skolebolle er noe av det beste jeg vet, og hos Baker Hansen var de super hyggelig. Husker at det var din favoritt også.» Med kreativitet og humor prøver Kristin Henriksen hos Sandvika Storsenter å finne den rettmessige eieren til Bamse. 

Foto: Henrik Lindal

Da Bamse ble glemt igjen på Storsenteret, fikk markedskoordinatoren en lys idé om hvordan å få den lille tassen hjem igjen. Nå har han gått viralt. 

«Alle på Sandvika Storsenter er snille med meg og jeg har det fint her. Nesten som en liten ferie. Men nå savner jeg deg og håper du henter meg snart», slik lyder brevet fra feriekolonien på Sandvika Storsenter, som er lagt ut på senterets facebookside

– Vi hadde en fantastisk koselig dag sammen på fredag. Jeg hadde ikke sett for meg at det skulle ta av så mye, ler markedskoordinator på senteret, Kristin Henriksen. 

Da Henriksen var alene på kontoret sist fredag, kom hun nemlig over den storøyde kosebamsen som hadde mistet eieren sin på senteret.

– Jeg har selv en niese som er 100 prosent av avhengig av kosedyret sitt, og jeg tenkte: hvorfor ikke ta med bamse en tur for å oppleve noe positivt, forteller hun. 

Henriksen, som var i det «kreative hjørnet», dro med seg den lettere skeptiske husfotografen Henrik Lindal og sammen brukte de fredagen på å muntre opp den lodne gjesten.

På Storsenterets facebookside lot publikum engasjere seg engasjere av Bamses dag med eventyr. «Dette trengte jeg nå! Litt hodebunnsmassasje hos jentene på Modern Design. Neste gang kan vi gjøre det sammen.»

Foto: Henrik Lindal

Fremdeles ikke hentet

I innleggene kan man se Bamse besøke lekeplassen, møte andre bamser, se på senterets bikuber og få en deilig hodebunnsmassasje. Ifølge Henriksen var turen på kafé og skolebolle favoritten. 

– Biene på taket var også spennende, selv om han ble litt tankefull og kanskje savnet eierne sine ekstra mye da. 

Selv om innleggene har fått over 1000 reaksjoner og blitt delt nesten 800 ganger, har eieren dessverre ikke dukket opp. 

– Vi pleier å få henvendelser fra lettere stressede foreldre, så de kommer ofte ganske raskt til rette. Han sitter hos kundeservice nå og venter. Vi håper at eieren dukker opp og at han slipper å ende ferden sin på politihuset, avslutter hun.

Les flere artikler

Budstikka bryr seg om personvern og er ansvarlig for dine data. Dataene blir brukt til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.