Skip to main content

Varner-brødrene starter opp ny kleskjede med nytt fokus

Varners hovedkontor på Slependen blir arbeidsstedet til den nye kjededirektøren i kleskonsernet.

Foto: Knut Bjerke

Nå søkes det etter en ny sjef som skal forme den nye kjeden.

Det var e24.no som først meldte at Varner-brødrene jobber med planleggingen om oppstart av en ny kleskjede.

Det er en stillingsannonse der det søkes etter en kjededirektør som avslører planene om «et nytt nordisk kommersielt kleskonsept».

Konseptet til den nye kleskjeden skal stå for et bærekraftig design og skal ha fokus på å tilby moteklær på nettet. Men det antydes også i stillingsannonsen at kjeden vil få fysiske butikker. Arbeidsstedet for 

Varners kommunikasjonssjef Julie Bragli Eckhardt sier til E24 at det er for tidlig å kommentere noe rundt den nye kjeden på nåværende tidspunkt.

At varehandelen er i endring og at kleskonsernene er blant de som må tenke nytt, har Budstikka skrevet flere artikler om. Varner-konsernet viste tidligere i år at de styrker satsingen på netthandel da de kjøpte nettbutikken Junkyard (ekstern lenke). At de nå også søker etter merkevare-direktør til en ny kleskjede med digitalt fokus, er enda et ledd i denne satsingen.

Varner-konsernet, som har kleskjeder som Cubus, Dressmann, Carlings og Volt, la tidligere i år ned kjeden Days Like This

Tidligere denne uken ble det også klart at klesgiganten avvikler Cubus-driften i Polen.

Les flere artikler

Budstikka bryr seg om personvern og er ansvarlig for dine data. Dataene blir brukt til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.