Omsetningen i været etter åpenhjertig Facebook-innlegg
Med over 200 delinger på Facebook, har kundene begynt å strømme tilbake til Jensvoll Fisk på Haslum. – Responsen har vært helt vill.
– Nylig begynte salget å gå brått nedover, sier Kjell Jensvoll, daglig leder i Jensvoll Fisk.
Han tror en av årsakene kan være at folk har begynt å gå mer ut på restaurant.
– Etter den siste gjenåpningen i vinter har det tapt seg. Kolleger i større og mindre forretninger sier det samme.
– Jeg har ikke villet si så mye, fordi jeg håpet at den negative trenden ville snu.
Ikke klar for pensjonisttilværelsen
Til slutt så han imidlertid ingen annen mulighet enn å være ærlig om den utfordrende situasjonen.
– Det er kroken på døra om ikke besøket tar seg opp. Kona og jeg har tenkt til å pensjonere oss etter hvert, men ikke i morgen. Derfor la jeg innlegget ut på Facebook.
Det har i skrivende stund blitt delt mer enn 200 ganger.
– Responsen vi har fått er helt vill.
Dagen etter innlegget ble postet doblet omsetningen seg fra tilsvarende dag uken før, forteller Jensvoll.
– Nå får vi håpe det ikke bare var aktiv dødshjelp.
Kjedene tar over
Men Jensvoll har fått tilbake troen på at butikken kan bestå. Selv om han vet det uansett vil bli tøft fremover.
– For 20 år siden var det 70–80 medlemmer i Oslo fiskehandlerforening. Nå er vi ti stykker igjen. De store matvarekjedene tar over markedet, sier han med et sukk.
Jensvoll Fisk har han drevet siden 1998. Butikken har ligget i dagens lokaler i Kirkeveien siden 2006.