Skip to main content

Budstikka fortsetter å øke i opplag

Sjefredaktør Kjersti Sortland er fornøyd med de siste opplagstallene fra MBL.

Foto: TRINE JØDAL

De ferskeste MBL-tallene som ble lagt frem onsdag, viser en økning i Budstikkas opplag det første halvåret i 2019.

Tallene fra Mediebedriftenes Landsforening (MBL) viser at Budstikka har et netto opplag på 20.852 per 30. juni i år. Det er en økning på 722 det siste halvåret.

– Det er hyggelig at Budstikka er nummer 8 blant vekstvinnerne i avisopplag i landet. Bratt økning i antall abonnenter første halvår tar vi alle som en stor motivasjon, sier sjefredaktør Kjersti Sortland.

1.200 opp

Budstikka økte også i totalopplag ved forrige måling, og har det siste året økt med godt over 1.200 fra et opplag på 19.607 i fjor.

– Veksten kommer fra digitale abonnement. Vi har jobbet hardt med å bli bedre på digitalt innhold døgnet rundt, og har mye arbeid igjen for å bli enda bedre for alle innbyggerne i Asker og Bærum hele døgnet, kommenterer Sortland.

Svak papir-nedgang

Opplagstallet for rene papirabonnenter, går svakt ned i årets seks første måneder. Sammenlignet med jevnstore mediehus som Romerikes Blad og Drammens Tidende, har imidlertid Budstikka et mindre fall på papir.

Budstikka startet med brukerbetaling digitalt høsten 2017 og antallet digitale abonnenter går fortsatt jevnt oppover.

Les flere artikler

Budstikka bryr seg om personvern og er ansvarlig for dine data. Dataene blir brukt til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.