Skip to main content

Snarvei til sommerformen

I full strekk: Salkoordinator ved Asker treningssenter Kristin Børresen (t.v.) instruerer Sirén Elene Bøe (t.h.) og resten av CXWORK gruppa.
I full strekk: Salkoordinator ved Asker treningssenter Kristin Børresen (t.v.) instruerer Sirén Elene Bøe (t.h.) og resten av CXWORK gruppa.

Glem lange og ensformige treningsøkter. En 30-minutters CXWORK-økt er det som kan bringe deg i toppform til sommeren.

18 glade damer i alle aldre står klare i en treningssal på Asker treningssenter. CXWORK-instruktør Kristin Børresen trykker på play, og pumpende musikk med raske beats dundrer ut av anlegget.

Det er full innsats uten stopp, og Børresen instruerer og motiverer gjennom hele økten.

– Det er kanskje ikke så gøy når vi holder på, men når vi ser resultatene det gir, vet vi hvorfor vi gjør det, ikke sant? sier Børresen engasjert.

– Ja! kommer det kontant fra damene som presser seg alt de klarer.

LES OGSÅ: Trenerens beste råd

Mage, rumpe, rygg

På en rask og effektiv måte får de trent mage, rumpe og rygg. Den perfekte trening for den som vil komme i bikiniform til sommeren. Rett og slett en skikkelig overhaling av kroppens muskler.

– Følelsen etter en slik økt er at jeg har fått trent veldig bra. Man blir rimelig sliten, smiler Sirén Elene Bøe.

– Men er det gøy?

– Ja, det er veldig gøy. Det er varierte øvelser som alle kan klare, smiler 19-åringen som er tidligere europamester i turn.

Men frykt ikke, man trenger ikke ha koordinasjon og fysikk som en turner for å være med på dette.

– Jeg som husmor og hun som turner, er gode eksempel på at dette er noe for alle, sier Siri Christofersen og legger til.

– Jeg er med på dette for å holde meg i god form. Tidligere har jeg slitt mye med ryggproblemer. Denne økten hjelper meg til å holde den i sjakk, sier Torstad-damen.

LES OGSÅ: Bare 300 dager igjen til Birken - slik kommer du i toppform

  

Sterkere siden sist  


Så om du har som mål å komme i bikiniform til sommeren, eller få bedre helse i hverdagen, er en intensiv økt av dette slaget absolutt å anbefale.

LES OGSÅ: Flere reportasjer om trening på Lyst.

– Jeg har lest at det er de første 30–45 minuttene av en treningsøkt kroppen får best utnytte av treningen. Jeg kjenner at jeg var sterkere bare fra sist ukes økt, sier Christofersen.

I løpet av 30 minutter skal du ha vært gjennom hele kroppen.

– Her får du trent absolutt alt. Både indre muskler, ytre muskler. sidemuskler. Muskler på kryss og tvers, sier Børresen engasjert og fortsetter: – Denne økta er viktig basis til annen trening. Når du har dette i bunnen, får du enda bedre utbytte av annen trening, forteller hun.

For å få flat og stram mage, er dette trolig en effektiv treningsform.

SE OGSÅ: Asker og Bærums råeste løpere.

– Jeg har prøvd ut mye forskjellig på mine 30 år i denne bransjen. Dette er helt klart det som har gitt best resultater, sier Børresen.

Og etter at du har lært deg øvelsene, er ikke treningssenteret den eneste plassen du kan gjøre dette.

– Ja, det er det som er så flott. Dette kan du enkelt gjøre hvor hen du er, smiler Børresen.

Les flere artikler

Budstikka bryr seg om personvern og er ansvarlig for dine data. Dataene blir brukt til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.