iPad-parodi er blitt million-hit på YouTube

Av
Artikkelen er over 7 år gammel

Asker-guttene Anders Øvergaard og Eskild Fors er blitt seermagneter med sin humoristiske iPad-video.

DEL

De siste fem dagene har videoen gått fra et fåtall seere til drøye 1,2 millioner visninger,
– Visningene bare økte og økte. Det er helt utrolig, kommenterer Øvergaard.

statistikk youtube

(Denne statistikken fra YouTube viser økning i antall visninger de siste dagene)

Filmen gir seg ut for å være en presentasjon av iPad 2, som Apple lanserer i disse dager. Men det går raskt frem at dette er en ren parodi, med en overdimensjonert skjerm og elleville apps.

– Det var Eskil som hadde ideen. Vi har laget en del parodier og komedier sammen tidligere, sier Øvergaard, som kommer fra Vettre i Asker.

Del

Men ingenting har slått til den som denne filmen. En seriøs og reell test av et speilreflekskamera fikk imidlertid 340.000 seere, så det er tydelig at forbrukertester er noe mange søker etter.

– Vi timet dette bevist mot lanseringen av iPad 2, og visste mange ville søker etter dette, sier Øvergaard.

Tilbudene strømmer på

– Men blir ikke folk skuffet hvis de tror dette er en seriøs test?

– Mulig noen blir det, men de aller fleste liker dette. Vi har for eksempel fått 200.000 visninger fra Facebook, som betyr at folk har likt videoen og delt den med vennene sine, forklarer Øvergaard.

Apple har foreløpig ikke kontaktet guttene.

Hva synes du om videoen? Si din mening!

Det har andre aktører. Nå ringer det folk som vil kjøpe reklameplass i videoen, importører i USA som vil ha guttene til å produsere testvideoer for dem og firmaer som vil samarbeide med Asker-guttene.

– Det er ganske morsomt å tenke på hvordan to helt vanlige gutter som oss her i Asker, kan få så mye internasjonal oppmerksomhet på så kort tid, ved å bruke sosiale medier på den måten, sier 23-åringen.

anders øvergaard

REGISSØR: Anders Øvergaard.

Filmregissør

Helt vanlige er likevel ikke guttene fra Asker. Øvergaard har utdannelse fra filmskole i Lofoten og er regissør for spillefilmen «Til siste hinder» som har premiere på Colosseum 29. april. Fors går på psykologistudier.

– Jeg tror den kombinasjonen er god. Vi har laget flere ting sammen på hobbybasis, sier Øvergaard.

Guttene brukte fire dager på å produsere filmen; en dag til idédrodling, en til filming og to dager til redigering og til å legge på effekter.

– Hva vil dere bruke oppmerksomheten til?
– Jeg gjør dette mest for moro skyld, men det hadde ikke vært dumt å tjene litt penger på det og, sier Øvergaard.

Artikkeltags