Millionsalg og kurs-lansering i USA
Gutta i Eplehjelp sikter mot minst 10 millioner i omsetning innen neste år. Noe av det i dollar.
Halvparten av inntektene til Eplehjelp er betalinger for firmaets over 30 forskjellige nettkurs. Og nå er disse også blitt eksportvare.
– Vi lanserte våre første kurs online i USA i januar. Vi har analysert markedet og mener våre kurs er bedre enn de som tilbys i Apple Store. Hvis vi knekker koden på det amerikanske markedet, går vi videre til andre engelskspråklige markeder, slik som England og Australia. Trolig til høsten, forteller daglig leder Henrik Ruud.
LES OGSÅ: Henrik snudde tøff oppvekst til millionbutikk
Bratt kurve
Han kan vise til en bratt salgskurve – fra 347.000 kroner i omsetning i 2014 til 1,8 millioner i fjor. Driften gikk omtrent i balanse. Årets budsjett er minst 5 millioner, og det skal dobles neste år.
I tillegg til nettkurs selger Eplehjelp supporttjenester til privatpersoner og bedrifter – både som fjernhjelp via chat, e-post eller telefon, og fysisk på kontoret eller hjemme hos kunden.
17. desember lanserte de også «Epleblokka» – et papirhefte med viktige råd og tips til dem som eier en Mac, iPad eller iPhone. Salget av dette analoge produktet passerte 2.000 på én måned.