Konkurranse skjerper – til beste for kundene

Av
Artikkelen er over 3 år gammel

I sin leder torsdag 12. november er Budstikka bekymret for manglende konkurranse fordi Obos er forretningsfører for nybygde og nystiftede boligsameier på Fornebu.

DEL

Vi kan forsikre Budstikka om at Obos også er opptatt av konkurranse og at den skal skje på markedets premisser.

Les lederen her: Fare for misbruk av maktposisjon

Les ABBLs reaksjon her: Misforstått om misbruk av maktposisjon

Konkurranse skjerper, til beste for kundene.

Derfor er Obos nå etablert med et kontor i Sandvika nettopp for å bidra til konkurranse på forretningsførsel, forvaltning og rådgivningstjenester.

Når våre kunder kjøper en ny bolig av oss og skal flytte inn et helt nytt sameie eller borettslag, er vi opptatt av at alt skal fungere fra innflytting, enten det gjelder innbetaling av felleskostnader, overføring av dokumenter, plenklipping eller annet.

Dette vet vi at også kundene våre er opptatt av.

Alle profesjonelle utbyggere som vi kjenner til, sørger for at det er en forretningsfører inne allerede ved innflytting, for å sikre beboernes interesser og for å sørge for at beboerne får en organisert oppstart på tilværelsen i sitt nye hjem.

Kundene skal være trygge på at investeringen de har gjort blir godt ivaretatt.

Dersom beboerne ved sitt styre ønsker å inngå en forretningsfører- eller driftsavtale med andre aktører, kan de gjøre det fra dag én etter innflytting.

Les flere meninger og debattinnlegg her

Avtalen sameiet eller borettslaget har med Obos er uten bindingstid, og alle kontraktene har oppsigelsestid på kun seks måneder.

Så langt har ingen av sameiene vi har bygget på Fornebu benyttet seg av denne muligheten.

Artikkeltags