Skip to main content

Lager t-skjorter for deg som er høy

HØYE T-SKJORTER: Martin Steffensen og Kristoffer Liabø satser på skjorter i store størrelser.
HØYE T-SKJORTER: Martin Steffensen og Kristoffer Liabø satser på skjorter i store størrelser.

To Haslum-kamerater (192 cm) slet med å finne t-skjorter som passet. Nå produserer de t-skjorter selv i Portugal.

De bestemte seg i fjor: De skulle tråle Oslo for å se om de fant t-skjorter som passet til kroppene sine. Hvis de ikke fant noen, skulle de lage dem selv.

– Vi fant absolutt ingenting, så vi ble nødt til å ta saken i egne hender, sier Martin Steffensen.

LES OGSÅ: Symester håper seier åpner dører

Feil fasong

Sammen med Kristoffer Liabø startet han selskapet Medium Tall, som selger t-skjorter som skal være spesielt tilpasset høye menn.

– Veldig mange i Norge har en kroppsfasong som ikke passer til den t-skjortestandarden på markedet i dag. Enten er bredden riktig, men da er de for korte, eller så er de riktig lengde, men for brede. Det er noe vi alltid har slitt med selv. Enten har vi måttet velge en large som ble for kort, eller en XL som ble som et telt, sier han.

De tok først kontakt med produsenter i India og Bangladesh, men endte til slutt i Portugal.

– Der fikk vi sydd en t-skjorte som er mer tilpasset vår kroppsfasong, sier han.

– Så dere tok utgangspunkt i deres egen fasong?

– Ja, det gjorde vi. Vi satset sparepengene våre på dette, sier Steffensen.

LES OGSÅ: App-lunsj skal sikre Vettre-vekst

Gikk unna

Nå har de kommet med sin tredje runde med t-skjorter. Samtidig har de planer om å utvide med gensere, skjorter og pique-skjorter for de høye blant oss.

– Vi bestilte 250 t-skjorter rett før sommeren, og dem solgte vi ut på to uker, sier han.

Nå har de tatt opp en «betydelig større bestilling».

– Målet på sikt er å utvide nok til at vi kan dedikere oss til dette på heltid. Vi reinvesterer alt vi tjener, sier han.

Steffensen påpeker at det er mulig å utvide markedet.

– Det er mange som er høye i Sverige, Danmark, Nederland og Tyskland også, fastslår han.

De markedsfører seg blant annet via sosiale medier.

Les flere artikler

Budstikka bryr seg om personvern og er ansvarlig for dine data. Dataene blir brukt til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.