Skip to main content

Kaffebrenneriet vil til Bekkestua

FORNØYD: Kaffebrenneriet-gründer Steinar Paulsrud med daglig leder for Sandvika-filialen, Magdalena Wysocka.

Kaffebrenneriet er ikke redd Starbucks-konkurransen i Sandvika. Gründer Steinar Paulsrud ekspanderer nå til det nye kjøpesenteret på Fornebu, og ønsker seg også til Bekkestua.

Budstikka skrev for kort tid siden at Starbucks etablerer seg på Sandvika Storsenter. Mens Paulsrud, på besøk i eget utsalg i Sandvika, nyter en svart kaffe fra Etiopia, sier Kaffebrenneri-gründeren, at han er ikke redd den konkurransen.

– Nei, selv om begge kaffebarer er i Sandvika, betrakter vi egentlig Sandvika Storsenter som en annen bydel. Vi er her i Randersgården og ikke i et senter. Kaffedrikking skjer lokalt. Vi har våre kunder og flere blir det, takket være vår kjempegode butikksjef Magdalena Wysocka, sier Paulsrud.

LES OGSÅ:

Kaffebrenneriet oppgir ikke omsetningstall for enkeltbutikker, men Paulsrud sier kjeden er særdeles godt fornøyd med utviklingen i Sandvika. At flere nye studenter er kommet til Kunnskapssenteret bare en kort spasertur fra Randersgården, gir også økt trafikk.

Venter på riktig lokale

– Vi brukte fem år før vi fant det lokalet vi lette etter her. Ikke fordi vi er trege, men fordi vi ønsker en svært god og synlig beliggenhet. Denne filialeni Sandvika ble åpnet høsten 2011, og er den 22. i Norge.

Kaffebrenneriet har også en filial i Asker, og er klar for ytterligere ekspansjon. Budstikka har tidligere omtalt at kaffebarkjeden skal inn på Fornebu S. Fornebu S blir den 30 Kaffebrenneri-enheten i Norge.

– Vi er spente, og har stor tro på det senteret, og området der, mener Paulsrud.

Han røper at kjeden også er tørst på enda flere filialer lokalt.

– Vi ønsker oss til Bekkestua, og er villige til å vente på det rette lokalet, sier han.

Les flere økonominyheter fra Budstikka her

Les flere artikler

Budstikka bryr seg om personvern og er ansvarlig for dine data. Dataene blir brukt til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.