Skip to main content

Her er Vettre-kvinnen omgitt av skistjerner

Tradisjon: Her er Hilde Midthjell sammen med alpinistene Aksel Lund Svindal og Henrik Kristoffersen. FOTO: MARIT HELLAND

Eneeier og toppsjef i Dale of Norway, Hilde Midthjell fra Vettre, var onsdag omgitt av ski- og alpinstjerner. Begivenheten var lansering av nye offisielle sportsgensere.

Onsdag ble hele fire offisielle sportsgensere lansert, med eliteutøvere, ledere og trenere.

Det var årets offisielle genser for Alpinlandslaget, OL-genseren for Ungdoms-OL på Lillehammer 2016, VM-genseren for Skiskytter-VM Oslo 2016 og Årets offisielle genser for Langrennslandslaget & Skiforbundet.

LES OGSÅ: Dale-Midthjell forhandlet med VM-heltinner for å få trykke gammelt bilde

LES OGSÅ: Hilde Midthjell henter inn broren etter tøft år

Betyr mye

– Vårt samarbeid med Norges Skiforbund med nye offisielle gensere hvert eneste år har vært en del av Dale of Norways historie og identitet helt siden 1956. Det betyr mye for oss å videreføre tradisjonen, sier Midthjell.

Midthjell satset i sin tid på kosmetikk-merkene Decleor, Matis og MD Formulations lenge før de ble kjente merker, og skapte seg en stor formue gjennom det. I dag er hun eier og daglig leder i Dale of Norway. Hun bygget opp selskapet Dermanor fra kjøkkenbenken før hun solgte det og gikk inn i Dale.

LES OGSÅ: Strikkemillionær jubler over innpass hos giganter

Dyre avtaler

Økonomisk er det er først og fremst markedsføringen og bygging av merkevaren Dale of Norway gjennom kjente sportsutøvere som har betydning, for særlig penger på avtalene med idretten tjener ikke selskapet, opplyser Hilde Midthjell til Budstikka.

– Tjener dere noe på dette?

– Nå begynner avtalene å bli så dyre for oss at vi nødvendigvis ikke tjener inn kostnadene i salg av gensere, men markedsføringseffekten er god med disse frontfigurene, sier hun.

Arbeidskrevende

Men noen kjempeenkel oppgave er ikke det hele.

– Det mange ikke tenker på er at det også er arbeidskrevende å utvikle flotte nye norske design hvert eneste år, samt risiko med produksjon og varelager. Og det er vel ingen andre selskaper som kunne erstattet Dale of Norway med et slikt tilbud til idretten, etter vår oppfatning.

– Dette er de forhåpentligvis stolte av, samt å representere en ekte norsk merkevare med kvalitetsplagg produsert i Norge, mener Midthjell.

Les flere artikler

Budstikka bryr seg om personvern og er ansvarlig for dine data. Dataene blir brukt til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.