Skip to main content

Her er høstens butikknyheter

SHOPPING: Sandvika Storsenter kan friste med to nye konsepter denne høsten. Også de andre lokale kjøpesentrene melder om butikknyheter.

På flere av kjøpesentrene får kundene nye butikker å handle i denne høsten.

Flest endringer blir det på Sandvika Storsenter. I forrige uke kom nyheten om at kaffegiganten Starbucks etablerer seg på kjøpesenteret.

Men senterdirektør Kathrine S. Ingerø har flere nyheter for de shoppinginteresserte. Blant nykommerne er to nye konsepter som etablerer seg i Sandvika med sine første norske butikkutsalg.

– MAC Cosmetics åpner i løpet av høsten, ved siden av Kicks i gangveien mellom ny og gammel del. De lanserer nytt konsept, og vi får den første butikken i Norge med dette konseptet, sier Ingerø.

Sentersjefen håper på åpning allerede i løpet av september for det hun omtaler som «verdens mest etterspurte makeup merkevare».

LES OGSÅ: Positiv til søndagsåpent Storsenter

Også et annet konsept som skal lanseres i Norge åpner på Storsenteret, er Rituals. Velværebutikken åpner i begynnelsen av oktober, i lokaler som ligger i gangveien mellom ny og gammel del på senteret.

– Vi synes selvsagt at det er spennende at internasjonale konsepter velger å etablere seg på Sandvika Storsenter. Aktører som ønsker seg ut av Oslo og orienterer seg vestover ser at det er mange kunder og mye trafikk hos oss. Derfor er vi attraktive, mener Ingerø.

I tillegg til de to nye konseptene avslører hun at Nespresso legger ned sin stand som har stått like ved Ultra-butikken. Ingerø forteller at kaffebutikken åpner i lokalet som tidligere har huset Match og Boklageret, i andre etasje på den gamle senterdelen.

Vil ha sport tilbake

På Holmen senter stengte G-sport nylig dørene, noe som fører til at Kitch’n åpner i større lokaler.

– Vi splitter G-sportslokalene i to og Kitch’n får én del. Hvis vi ikke lander en fast leietager fort til den andre delen av dette lokalet, etablerer vi noe midlertidig før jul, sier senterleder Tanja Venheim Østensen.

LES OGSÅ: Postkontor blir barnebutikk

Hun forteller at G-sports avskjed med senteret har vært kjent en god stund, slik at de har hatt tid til å jobbe med interessenter uten at det foreløpig har gitt resultater i form av ny leietager. Det er heller ingen konkret leietager klar til å overta de tidligere lokalene til Kitch’n.

– På sikt er det viktig å få inn en sportsbutikk igjen, for det hører et nærsenter til. Men vi tar gjerne innspill fra kunder om hvilke butikker og konsepter de vil ha, sier Østensen.

Interessenter til konkurslokale

Det andre kjøpesenteret i Asker kommune, Trekanten, har også en butikknyhet i september. Da flytter Enklere liv inn i lokalene som tidligere huset Jack&Jones. I forrige uke kunne Budstikka fortelle at klesbutikken Marc O’Polo var gått konkurs, og det jobbes nå med å få ny butikk inn i disse lokalene.

– Det er interessenter til Marc O’Polo-lokalet. Selv om det ligger an til at det er noen innenfor mote- og klesbransjen som skal inn der, er vi ikke låst til det, sier senterleder Mette Kiilerich.

Hun forteller at kjøpesenteret har venteliste av interessenter som vil inn på Trekanten, og at det kommer til å gå fort å fylle lokalet dersom de velger ny leietager fra denne listen.

Holder endringer hemmelig

På Rykkinn Nærsenter driver man og fyller opp lokaler fortløpende. Etter den enorme oppgraderingen og utvidelsen av kjøpesenteret begynner flere og flere butikker å flytte inn.

– Brio og Kid åpnet forrige uke. Vi har fortsatt noen ledige lokaler, men mener å være i rute til åpningen av hele senteret i begynnelsen av november, sier markedssjef Anders Olaussen i NorgesGruppen Eiendom som eier og driver senteret.

LES OGSÅ: Slutter som Bærums Verk-sjef

Også Thon Eiendom har planer for butikkendringer denne høsten på sitt senter på Østerås.

– Det ligger an til endringer i butikkmiksen, uten at vi kan være mer konkret enn det nå. Vi kan ikke si noe før senere i høst, sier eiendomssjef Carl Nicolai L. Vold i Thon Eiendom.

For Handelsstedet Bærums Verk foreligger det ingen umiddelbare planer om endringer i butikktilbudet, ifølge daglig leder Gry Skådinn.

Les flere økonominyheter fra Budstikka her

Les flere artikler

Budstikka bryr seg om personvern og er ansvarlig for dine data. Dataene blir brukt til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.