Skip to main content

Gode resultater for Løvenskiolds Bærums Verk

Vokste: Handelsstedet Bærums Verk eies av Carl Otto Løvenskiold. Stedet var gjennom ulike typer videreutvikling i fjor.

Flere ombygginger og nyetableringer gjorde 2015 til et hektisk år for Carl Otto Løvenskiolds Bærums Verk. Handelsstedet vokste med fire prosent.

Omsetningen endte på rundt 420 millioner kroner. 32 butikker er med i tallet, og seks restauranter og kafeer.

LES OGSÅ: Løvenskiold-familien åpnet mathus på Bærums Verk

Aktivt år ved Verket

– Vi har hatt et godt og aktivt år på Bærums Verk, sier senterleder Heidi Stilling.

Hun peker på at aktiviteter stedet har hatt i 2015 har hatt effekt.

– Vi ser at aktiviteter som eksempelvis «Historisk Vandring», konsertserie i Gassbygningen, Bærums Verk-dagene og et utvidet julemarked har gitt gode resultater. Det gleder oss stort at kundene våre setter pris på dette, og tar seg tid til å gi oss tilbakemeldinger, mener hun.

LES OGSÅ: Bli med inn på "Slottet" til Løvenskiold

Matfokus

Stilling påpeker at 2015 har vært et år preget av ombygginger og nyetableringer.

– Vi har fått en helt ny Rema 1000 butikk (tidligere Rimi), og vi har åpnet Smelters Mathus som selger kortreist kvalitetsmat.

Smelters Mathus åpnet i november, og er eid av Carl Otto Løvenskiold selv. Løvenskiold bidrar selv aktivt med produktene til butikken. Produkter gjort av korn fra Fossum, og kjøtt fra kyr som beiter på Bærums Verk blir solgt i butikken. Også vilt skutt i Løvenskiols Nordmarka blir solgt der. I tillegg har Meny foretatt flere oppgraderinger,

– Samlet gjør dette at vi har et rikt utvalg av mat på Bærums Verk, sier hun.

Andre endringer

I mai åpnet også Vidar Koksvik og Kari Håkonsen sitt glassblåserverksted og butikk; Klart Glass. I sommer åpnet den nye kafeen KaffeVerket, i fjor høst åpnet Trine Godager Verket Blomsterbinder. klsebtuikken Avoi har flyttet inn i større lokaler og Vitus Apotek har utvidet og pusset opp.

I november åpnet klesbutikken Ioanna i Verksgata. Dette er plagg til kvinner fra et familieeid motehus i Hellas.

Strategien i handelen

– Hva har strategien for å nå kunder vært?

– Vi har fokusert på at vi er et lokalsenter som har det du trenger i hverdagen, kombinert med at vi har rustet opp trafikkbyggere som Rema 1000, Meny og apoteket.

Les flere artikler

Budstikka bryr seg om personvern og er ansvarlig for dine data. Dataene blir brukt til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.