Skip to main content

– Elixia har aldri hatt politi-trøbbel

Hos treningskjeden Elixia bekrefter administrerende direktør Ståle Angel at de bruker plakater og utemateriell bevisst.

Når de kroppslige resultatene av julens selskapelighet og velstand skal nedkjempes står treningssentrene klare til å ta imot svettende kunder.


For å fange dem bruker kjeden Elixia utendørs plakater og ballonger i kjedens profileringsfarger langs veier.


– Dette er en markedsføringsmetode vi bruker i tillegg til annonser, som et supplement, bekrefter administrerende direktør Ståle Angel.


– Plakatene deres blir tatt ned fra tid til annen av vegvesenet, blir det kostbart å skifte dem ut?
– Vi prøver å være flinke selv til å ta de ned etter få dager, og har gitt klubbene instrukser om dette. Det vanlige er at de settes opp om morgenen og tas ned om kvelden, sier Angel.


– Har dere fått ubehageligheter fra vegvesenet i etterkant av dette?
– Nei, det kan ha skjedd, men ikke meg bekjent . De kan ha stjålet en bukk fra oss. Vi prøver å rydde slik at nærmiljøet ikke plages.


– I følge politivedtektene er det et krav at man har lov av politiet til løsreklame. Har dere dette?
– Det vet jeg ikke nok om til å svare på. Vi bruker endel ballonger og sånt, og litt mer i januar enn ellers.


– Er du enig i at paragraf 18 i politivedtektene er rimelig klare på at dette er forbudt?
– Nei, jeg føler ikke at vi er der, vi ikke hatt problemer med politiet, sier administrerende direktør Ståle Angel.

Les flere artikler

Budstikka bryr seg om personvern og er ansvarlig for dine data. Dataene blir brukt til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.