Skip to main content

– De beste numrene må man betale mye for

SELGER LETT NUMMER: Øivind Krog Nilsen vil selge 90909090 til høystbydende.

Øivind Krog Nilsen selger mobilnummeret sitt for 12 millioner kroner, selv om han tror det muligens ikke er verdt mer enn 500.000.

«Velkommen til voicemail. Vennligst legg igjen beskjed etter tonen».

Slik lyder beskjeden når du ringer 90909090, mobilnummeret som Øivind Krog Nilsen fra Snarøya nå vil selge til høystbydende på finn.no.

– Vi har fått noen henvendelser, men nummeret er ikke solgt ennå, sier Krog Nilsen.

Mobilnummeret, et såkalt gullnummer (se faktaboks), har vært i hans eie i ni år, men aldri vært i bruk, ifølge ham selv.

– Jeg mener jo at det øker markedsverdien for nummeret, at det faktisk ikke kan kobles til noen andre, sier han.

LES OGSÅ: Drømmeveske ble svindel-mareritt

Verdt et forsøk

Akkurat nå ligger det 18 gullnummer til salgs på finn.no fra vårt distrikt, fem i Asker og 13 i Bærum. Prisene varierer mellom 500 kroner og Krog Nilsens 12 millioner kroner.

Til daglig selger Øivind Krog Nilsen kassaapparater og betalingsløsninger fra sitt firma på Fornebu.

– Det blir ikke mitt satsningsområde å selge mobilnummer, men jeg syntes det var verdt et forsøk, sier Krog Nilsen.

– Du har ikke overpriset deg littegranne?

– De beste numrene må man betale mye for, mener Krog Nilsen, som ikke vil besvare bud under 500.000 kroner.

LES OGSÅ: Selger sin største hit på FINN.no

Marked for gode nummer

– Folk har nok litt høye forventninger til hva de kan få for et bra nummer, sier Martin Jensen i gullnummer.no.

Jensen har kjøpt og solgt gullnummer i åtte år og vil anslå at Krog Nilsens nummer har en markedsverdi på mellom 200.000 og 400.000 kroner.

– Det er et veldig godt nummer, men det er langt mellom kjøperne i den prisklassen, sier han.

LES OGSÅ: Selger skohylle fordi den ikke klarte å oppdra barna

Jensens firma selger opp mot 40 gullnummer i måneden, stort sett til bedrifter som ønsker seg et nummer det er lett å huske eller som vil gi et profesjonelt uttrykk utad.

– Mange blir overrasket over at det er et marked for det, men det er det, sier han.

Les flere artikler

Budstikka bryr seg om personvern og er ansvarlig for dine data. Dataene blir brukt til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.