Skip to main content

Budstikka kåret til årets lokale nettsted igjen

GLAD GJENG: Budstikka vant to priser i Bergen onsdag kveld. Sivert Moe-Winther (til venstre), Andreas Gjølme, Petter Sørnes og Svein Olsson tok imot prisene. FOTO: ESPEN ANDERSEN

Budstikka.no forsvarte prisen fra i fjor, og ble igjen kåret til årets lokale nyhetsnettsted på Nordiske Mediedager i Bergen.

Også i kategorien "tv, åpen klasse" gikk Budstikka helt til topps, da kortfilm- og musikkvideoprogrammet Shortcut vant.

- Det er utrolig å bli kåret til årets lokale nyhetsnettsted for andre år på rad. Dette betyr mye for oss, sier Svein Olsson, nyhetsleder i budstikka.no.

- Og vi er fortsatt bare i startfasen med å bygge opp det nettstedet vi ønsker å tilby leserne våre, fortsetter Olsson etter prisdrysset i Bergen onsdag kveld.

Budstikka.no vant også prisen for årets lokale nyhetsnettsted i fjor

Spennende og lærerikt

Programleder for Shortcut, Sivert Moe-Winther, var ikke mindre stolt.

- Dette var vanvittig gøy. Det har vært veldig spennende og lærerikt å jobbe med Shortcut, og det å få denne utmerkelsen er veldig hyggelig, sier Moe-Winther som står bak Shortcut sammen med produsent Petter Sørnes.

- Det er kvaliteter i Budstikka

Toppsjef i Budstikka Media, Andreas Gjølme, mener de to prisene viser noe unikt med Budstikkas multimedieredaksjon.

- Vi har klart å skape en sammensmelting mellom kreativitet og journalistikk, og leverer noe som er helt unikt i norske lokalmedier. Det er jeg kjempestolt over, sier Gjølme.

- Det er over hundre aviser som slåss om å stå på denne tronen. At Budstikka vinner prisen to år på rad viser kraften i miljøet vårt, mener Gjølme om prisen for årets lokale nyhetsnettsted.

Han trekker også frem at Budstikka.no var nominert i kategorien "Årets nettsted", sammen med Aftenposten.no og klikk.no.

- At vi er nominert som et av Norges tre beste nettsteder viser at det er kvaliteter i Budstikka, sier Gjølme.

Les flere artikler

Budstikka bryr seg om personvern og er ansvarlig for dine data. Dataene blir brukt til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.