Skip to main content

App-lunsj skal sikre Vettre-vekst

Samarbeid: Alexander Breivik, Sheraz Hussain og Espen Welin-Larsen har inngått samarbeid. FOTO: MARIT HELLAND
Samarbeid: Alexander Breivik, Sheraz Hussain og Espen Welin-Larsen har inngått samarbeid. FOTO: MARIT HELLAND

Dønn Ærlig fra Vettre kaster seg nå på et nytt marked der bestilling av lunsj skjer via app. 3000 daglige utkjøringer.

Flere medier har omtalt de nye måtene man får mat hjem til seg på.

Godtlevert.no, Adams Matkasse og Kolonial.no er ulike aktører som tilbyr mat, råvarer eller oppskrifter hjem i ulike varianter.

LES OGSÅ: Venter tøff matkrig fremover

LES OGSÅ: Skjenkestopp for Haveli

Går teknologiske veier

Budstikka omtalte den skjerpete matkrigen mandag, da innenfor catering-markedet. Vettre-aktøren Dønn Ærlig går nå nye veier for å sikre vekst og økt omsetning.

Det siste trekket Vettre-firmaet nå gjør er å inngå samarbeid med Oslo-selskapt LunchFarm. Dønn Ærlig skal levera all maten til det de håper skal bli en lunsjapp-suksess.

Bedrifter i Asker og Bærum

LunchFarm heter Oslo-selskapet som har utviklet appen. Sheraz Hussain står sammen med medgründer Alexander Breivik bak appen.

Appen lar ansatte selv styre lunsjserveringen sin. Den er gratis og kan brukes av alle i bedrifter som bestiller.

Det er bedrifter i Asker, Bærum og Oslo som i hovedsak er målgruppen for den nye appen.

– Vi valgte Dønn Ærlig fordi vi kjenner litt til dem fra før. Og er sikre på den kvaliteten og leveringsevnen de har, sier Hussain da vi møter gründerne sammen med Dønn Ærligs Espen Welin-Larsen på Vettre.

– For oss er dette enda et ben å stå på og en interessant ny mulighet som også øker vår omsetning neste år, sier Welin-Larsen.

Marked og potensial

De har også tett samarbeid med utkjøringsbyrå.

– Kapasiteten på vårt kjøkken her er rundt 3000–4000 lunsjer daglig, sier Welin-Larsen.

Vettre-selskapet vurderer nå å etablere et ekstra kjøkken i Oslo med tre til seks ansattepå grunn av avtalen med app-gründerne.

– Vårt mål neste år i 2016 er å kunne levere ut 3000 lunsjer daglig. På sikt kan det bli langt mer, sier Hussain.

Les flere artikler

Budstikka bryr seg om personvern og er ansvarlig for dine data. Dataene blir brukt til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.