Skip to main content

Symester håper seier åpner dører

Symesterskapet 2015 Marius Ekdal-Gomes Tore Zakariassen

Marius Ekdal-Gomes fra Bærum gikk av med seieren i Symesterskapet på NRK i kveld mandag. Han håper det kan gi ham flere klesdesign-jobber.

– Det var kjempegøy å vinne. Og det var en unik sjanse å få være med på en slik konkurranse som Symesterskapet. Nå håper jeg det kan åpne noen muligheter. Skulle jo gjerne jobbet mer med klesdesign, sier Marius Ekdal-Gomes. Han forteller at han allerede syr litt klær på oppdrag.

– Men ved siden av jobb er det jo begrenset hva jeg får tid til, sier han.

Og tid var også den største utfordringen for ham i TV-serien Symesterskapet.

– Det å ha kontroll på tiden var det vanskeligste, sier han

Bommet i finalen

LES OGSÅ: WOW – sjekk hvor Symesterskap-Eva jobber

I finalen i kveld bommet han da også på tiden i første oppgave og kom på sisteplass. I redesign som var den andre oppgaven imponerte han og hanket inn en førsteplass. Deltagerne skulle i den oppgaven designe et skjørt av ødelagte paraplyer. Derfor var det helt jevnt mellom ham og de andre finalistene Eva Kittelsen fra Asker og Ida Møsth Jonassen fra Trondheim før den tredje oppgave.

– Hvordan var finalen?

– Jeg hadde influensa, så jeg ble veldig sliten og hadde problemer med konsentrasjonen, sier Ekdal-Gomes

Men i den tredje oppgaven, å sy en catwalk-kjole, var han likevel best, og ble dermed årets Symester.

I begrunnelsen for seieren heter blant annet; «Marius vant fordi han samlet sett var den beste syeren i finalen. Han har gjennom konkurransen imponert dommerne både med god søm, kreativitet og sikker formsans. Hans løsninger på re-design- og de selvvalgte oppgavene har ofte høstet stor applaus. En verdig vinner i hard konkurranse med andre svært dyktige syere.»

Åtte deltagere var med i starten av Symesterskapet. Dommere var Tine Solheim og Andreas Feet.

LES OGSÅ: Klare for symesterskap på TV

 

Les flere artikler

Budstikka bryr seg om personvern og er ansvarlig for dine data. Dataene blir brukt til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.