– Det er skikkelig gøy og ganske uventet. Særlig når jeg vet budsjettene til de andre store motehusene, sier Karianne Sæther (41).
Hun er designer og gründer bak merket Moo.
Nylig slo Sæther internasjonale storaktører som Dior og Vogue Italia da MOO vant to priser for sin reklamefilm på Berlin Fashion Film Festival.
Her konkurrerer store motehus fra hele verden i ulike sjangre innen motefilmer. Blant dem er A.P.C, Vogue, River Island og Fendi.
LES OGSÅ: Kronprinsesse Victoria med Hosle-designer Toril Thorps vesker
Mias malerier ble eksotisk mote
"Skitfula"
Sæther har drevet MOO i ti år, og har fått merke litt av konkurransen i motebransjen.
Helt i oppstarten, da hun lanserte sin første veskekolleksjon, fikk hun en sviende tilbakemelding fra svense Elle Interiør.
– "Skitfula taskor" sto det i e-posten. Men jeg er jo et konkurransemenneske, så jeg tenkte: Nå skal jeg iallfall vise dem, sier Sæther.
Vant i to kategorier
Og det har hun gjort til gangs.
MOO var nominert i en rekke kategorier i Berlin Fashion Film Festival, og vant to diplomer innen kategorien "Best Idea" og "Cinematography".
I førstnevnte kategori danket Sæther og MOO ut blant andre Dior og Dsquared2.
– Denne prisen har selvfølgelig mye å si for meg. Det er fort gjort å bli nedsyltet i hverdag og jobb, og glemme hva som egentlig gir energi. Disse prisene gir meg ny lyst til å kaste med ut i prosjekter. Det gir masse energi, sier Sæther til Budstikka.
LES OGSÅ: Ikke alle tør å satse som Bernard (22)
Tanum-designeren er kjæreste med forfatter og reklamemann Lars Joachim Grimstad, som sammen med Sæther står bak idé og manus til filmen.
– Lars Joachim har et veldig kult hode. Han skal ha stor ære for dette. Han kan mye om film og reklame, sier Sæther.
LES OGSÅ: Grimstad gjør boksuksess i England