Skip to main content

Konkurs dekkhotell etterlater kunder uten vinterdekk

Bjørn T. Grydeland skulle byttet om til vinterdekk forrige uke. Fremdeles er dekkene innelåst i det konkursbegjærte dekkhotellet.

Bjørn T. Grydeland skulle byttet om til vinterdekk forrige uke. Fremdeles er dekkene innelåst i det konkursbegjærte dekkhotellet.

Foto: EVA GROVEN

Bjørn T. Grydeland er ikke fornøyd med selskapets siste løsning på dekkproblemene.

Forrige uke stengte Dekkhallen i Bærum dørene etter 11 år i bransjen. Dette har fått konsekvenser for eierne av dekkene som nå står lagret bak lås og slå.

– Vi er flere hundre som har dekk til oppbevaring hos Dekkhallen. Jeg skal på fjellet og er helt avhengig av å få satt på vinterdekk, sier Bjørn T. Grydeland fra Høvik.

Da han tok turen til dekkhotellet for å planlegge henting av vinterdekkene sine, fikk han beskjed om at bedriften var tatt i beslag.

– Jeg har forståelse for at det er mye å ordne siden de har gått konkurs, men vi er i siste del av september og folk er helt avhengig av vinterdekk fremover, understreker Grydeland.

Etterlyser informasjon

Tidligere denne uken presiserte bostyrer Erik Bjørn at til tross for konkursen vil dekkene fortsatt tilhøre kundene. 

Nå etterlyser Grydeland mer informasjon fra bostyret.

– Hittil har det ikke kommet noe mer informasjon på nettsiden deres utover at de er konkurs og at de jobber med saken. Det er viktig at vi som er uskyldig tredjepart ikke mister tilgang til eiendelene våre. Dekkene er ikke en del av konkursboet, påpeker han.

Løsning i tolvte time

Torsdag kveld opplyste bostyrer Erik Bjørn at løsningen er kommet for vinterdekkeierne. Dekkhotellet har nå inngått en avtale med Mitt Dekkhotell Fornebu AS, som innebærer at de flytter alle lagrede dekk til sin avdeling på Fornebu. 

Bostyrer Erik Bjørn sier løsningen som kom på plass torsdag kveld innebærer at vinterdekkene er flyttet innen 8. oktober.

Bostyrer Erik Bjørn sier løsningen som kom på plass torsdag kveld innebærer at vinterdekkene er flyttet innen 8. oktober.

Foto: Knut Bjerke

– Jeg er glad for at vi har fått i stand en avtale med en så etablert aktør, som kan ta seg av flyttingen for nærmere 1.900 kunder, sier bostyreren. 

Samtlige dekk forventes å være flyttet innen 8. oktober. 

– Mange har kontaktet oss, og er fortvilet over situasjonen. Dette får vi nå ordnet opp i på en veldig god måte. Jeg kan dessverre ikke svare nøyaktig på når dekk kan hentes ut fra dekkhotellet. Det er en stor logistikkprosess, hvor jeg tror det blir krevende å ta ut enkeltes dekk underveis. Informasjon om dette vil komme fra Mitt Dekkhotell, sier Bjørn. 

Bjørn T. Grydeland er ikke like fornøyd med løsningen dekkhotellet nå har kommet opp med. 

– De kan ikke vente til 8. oktober med å gi oss tilgang på vinterdekkene våre. De får finne en løsning hvor vi få tilgang til de dekkene så snart som mulig. 8. oktober er lenge til, konstaterer Grydeland. 

Les flere artikler

Budstikka bryr seg om personvern og er ansvarlig for dine data. Dataene blir brukt til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.