Skip to main content

Scott Hillman trekker søksmål etter forlik med Frisk Asker

Scott Hillman trakk Frisk Asker for retten. Et halvt år etter canadieren fikk sparken, er partene nå enige om en sluttavtale. 

Foto: KARL BRAANAAS

Seks måneder etter at Scott Hillman fikk sparken i Frisk Asker, er partene nå enige om en sluttavtale. 

Få dager før julaften 2018 fikk Scott Hillman sparken som trener for Frisk Asker, og treneren var tidlig ute med å signalisere at han på ingen måte var enig i avgjørelsen – og at han var misfornøyd med håndteringen av saken.

Hillman varslet tidlig søksmål mot klubben, og partene hadde ingen kontakt mellom februar og mai. Da treneren omsider tok ut søksmål mot klubben, var kravet på nærmere halvannen million kroner. 

En drøy måned senere har partene inngått forlik. Det bekrefter Hillmans advokat, Bjørn Jacobsen. 

– Det er nå inngått forlik mellom partene, og Scott Hillman returnerer nå hjem. Min klient er godt fornøyd med avtalen, sier Jacobsen.

Ingen vil kommentere

Han ønsker ikke kommentere detaljer i avtalen. Det ønsker heller ikke Frisk Asker.

– Vi kan ikke kommentere innholdet i avtalen, men klubben har hele veien ment at det er en fordel å få løst denne saken utenfor rettssalen, sier klubbens advokat Halvor Finne. 

Krevde halvannen million

I februar takket Hillman nei til flere tilbud om sluttavtale fra Frisk Asker, og etter at canadieren tok ut søksmål i mai startet forhandlingene opp igjen. I søksmålet krevde Hillman full lønn for forrige og kommende sesong, samt andre goder som husleie og firmabil. I tillegg ville treneren  ha en oppreisning for tort og svie, et beløp på nærmere 250.000 kroner. 

Totalt skal summen ha vært i overkant av halvannen million kroner. 

Hillman og familien har oppholdt seg i Norge i tiden etter sparkingen, men reiser nå hjem. Canadieren skrev en toårskontrakt med Frisk Asker i forkant av forrige sesong, men fikk sparken kun fire måneder senere.

Les flere artikler

Budstikka bryr seg om personvern og er ansvarlig for dine data. Dataene blir brukt til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.