Camilla (30) viser kroppen mot press
Blogger Camilla Lorentzen fra Asker kan vinne pris for sin innflytelse i sosiale medier. Det samme kan psykolog Peder Kjøs.
– Det er kjempehyggelig å bli nominert av følgerne mine. Det er de som betyr noe for meg, sier Camilla Lorentzen (30) fra Heggedal.
30-åringen er med i finalen som «Årets Influencer» i kategorien Trening og helse som deles ut i dag.
– Den kroppen vi kommer med er til for å brukes, ikke til å bli sett på. Vi lever i et samfunn der utseendet blir verdsatt høyt. Jeg vil inspirere til å snu egen tankegang, sier Lorentzen.
Kropp som kan
Hun er utdannet personlig trener, men jobber full tid som influenser og har 65.700 følgere på Instagram. Nå er hun aktuell med den lukkede Facebook-gruppen #dennekroppenkan, med kvinner som målgruppe og 7.000 medlemmer. Lorentzen arrangerer også treningsturer til Geilo og Gran Canaria. En ny podkast er også under planlegging.
– Jeg velger å bruke kunnskapen min til å motivere og inspirere damer til å gjøre positive endringer i livet, sier 30-åringen som raust deler uhøytidelige videoer og bilder av seg selv.
På et magebilde har hun skrevet følgende tekst: «Selv om jeg vet at størrelsen min ikke definerer min verdi, får mediene meg til å føle at jeg burde vært mindre.»
– Også jeg påvirkes av det jeg ser på sosiale medier. Men nå vet jeg at negative tanker kommer fra et sted utenfor meg selv, og at jeg ikke er nødt til å høre på. Jeg er tross alt ikke alt hva jeg tenker. Jeg er det jeg velger å gjøre med de tankene som dukker opp, skriver Camilla under magebildet.
Den kroppen vi kommer i er til for å brukes, ikke til å bli sett på.Camilla Lorentzen, influenser
Penger og psykologi
Vixen Influencer Awards deles ut til bloggere og andre som inspirerer med nye ideer og påvirker holdninger og handlinger gjennom sosiale medier og andre kanaler. Også psykolog Peder Kjøs fra Asker er nominert i kategorien «Trening og helse» for podcasten «Hos Peder». Supersparer, forfatter og podcaster Lise Vermelid Kristoffersen fra Stabekk er nominert som «Årets stjerneskudd».
– Det er et høyt nivå på innholdet som lages. Det er stort sett god merking og høyt håndverksnivå på alt fra bilder til video, lyd og tekst. Ikke minst; det er høy frekvens på produksjon av innhold, spesielt fra de nyere blant de nominerte, uttaler juryleder Astrid Valen Utvik i en pressemelding.