Skip to main content

Sto to timer parkert ved Trekanten – fikk regning for fire dager

Det ble en dyr tur på Trekanten senter for Odd Thomas Hansen. Det som var én times parkering, ble registrert som to døgns parkering ved kjøpesenteret. 

Foto: Ole Christian Nymoen

Odd Thomas Hansen forsto lite da han åpnet opp to regninger fra Onepark. Ifølge regningene skal askerbøringens bil ha stått fire dager utenfor kjøpesenteret. 

– Jeg tenkte bare «What? Har jeg stått der i to dager? Det kan ikke være meg», forteller Odd Thomas Hansen. 

I løpet av tre uker har det ved to anledninger tikket inn to saftige parkeringsregninger hos Hvalstad-beboeren. 

Den første regningen viser at han sto parkert ved kjøpesenteret fra 30. april til 2. mai. Den andre viste fra 20. mai til 22. mai. 

– Det var da fryktelig lenge, tenkte jeg. Jeg hadde vært innom kjøpesenteret 30. april for å handle, men hadde ikke vært der mer enn maks en time. Det samme gjelder den regningen jeg fikk i dag, sier 46-åringen.

Innkjøring ble utkjøring

Ved Trekanten er det to timers gratis parkering. Noe som betyr at Hvalstad-mannen ikke skulle betalt en eneste krone for sine parkeringer. I stedet ble regningene på til sammen 1.476 kroner. 

– Den andre gangen har den ikke registrert min utkjøring, så bilen har stått registrert på parkeringsplassen frem til min kone i dag skulle til legen. Da registrerte de innkjøringen til min kone som en utkjøring, forteller Hansen. 

Hansen har tatt kontakt med Onepark ved begge tilfellene. 

– De har vært veldig behjelpelige. Første gangen fikk jeg pengene tilbake etter en ukes tid. Denne gangen fikk jeg også raskt svar og lovnad om penger tilbake, sier den uheldige bilføreren. 

– Ikke vanlig

Sten Arnesen i Onepark forteller at det slike saker tilhører sjeldenhetene for selskapet, men at det er beklagelig at slikt skjer. 

– Feil kan skje og det er selvfølgelig svært uheldig at det skjer samme kunde to ganger, forteller Arnesen. 

Disse kameraene står ved alle inn- og utkjøringene ved parkeringshuset til Trekanten kjøpesenter. De skal fange opp registreringsnumrene til alle biler som kjører inn og ut av parkeringshuset.Foto: Ole Christian Nymoen

Selskapet jobber daglig med å finjustere og oppdatere kameraene ved Trekanten, slik at feilregistreringer unngås. 

– Det som kan ha skjedd, er at kameraet har bommet litt på vinkelen i det bilen kjørte forbi, og dermed ikke plukket opp registreringsnummeret til bilen, forklarer han. 

– Kontakt kundeservice

Fungerende senterleder ved Trekanten, Karoline Josephsen Haakonsen, forteller at hun skal ha et møte med Onepark på mandag, hvor parkeringskameraene vil være et tema. 

– Jeg er ikke kjent med hendelsen fra i dag, men nå som jeg har blitt kjent med det, vil vi også ta opp dette på mandag. Det skal ikke skje og er svært beklagelig, sier Haakonsen. 

Både hun og Arnesen anbefaler alle som opplever problemer med parkering å kontakte kundeservice til Onepark. 

– Vi hjelper med å få refundert beløpet så kjapt som mulig. Det skal ikke være noen økonomisk belastning for kundene våre, forteller Arnesen.

Les flere artikler

Budstikka bryr seg om personvern og er ansvarlig for dine data. Dataene blir brukt til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.