Skip to main content

Største Asker-avtale på ti år

Fra venstre: André Muri, ansvarlig Asker Fotballs samfunnsprosjekter, sponsorsjef i Obos, Rasmus Aarflot, daglig leder Asker Fotball, Rolf-Magne Walstad og markedssjef Rune Klemetsdal.
Fra venstre: André Muri, ansvarlig Asker Fotballs samfunnsprosjekter, sponsorsjef i Obos, Rasmus Aarflot, daglig leder Asker Fotball, Rolf-Magne Walstad og markedssjef Rune Klemetsdal.

Asker Fotball har inngått klubbens største samarbeidsavtale på ti år. Og det er først og fremst for klubbens samfunnsprosjekter og ungdommene. 

Obos går inn som hovedsamarbeidspartner for Askers samfunnsprosjekter og akademiet. 

Partene ønsker ikke å uttale seg om størrelsen på avtalen, men antyder at den er verdt flere hundre tusen. Avtalen er i første omgang ettårig. Obos får brystet på draktene til Asker Fotballs aldersbestemte lag, UNIFIED-lag og gatelag, akademiet får navnet til samarbeidspartneren, og sponsorens medlemmer får rabatterte priser på billetter til klubbens A-lag, er noe av innholdet i avtalen.

Ifølge salgs- og markedsansvarlig i Asker Fotball, Rune Klemetsdal, er avtalen den største for klubben siden 2013. 

– Vi vet at Asker Fotball betyr mye for mange små og store fotballspillere og fotballfans. At Obos bidrar til at klubben kan opprettholde og utvide sitt aktivitetstilbud er helt i tråd med vår visjon om å skape liv mellom husene og vårt samfunnsansvar, sier sponsorsjef i Obos, Rasmus Aarflot. 

Satser på samfunnsaktiviteter

Han varsler at de kommer til å være en aktiv partner som stiller krav og ikke bare sitter passive på sidelinjen. 

Boligbyggelag-konsernet har ca. 10.000 medlemmer i Asker, Aarflot påpeker at de ønsker å utjevne forskjeller, legge til rette for møteplasser og hjelpe folk til å ta det neste steget og at derfor passer godt å gå inn i Asker Fotball. 

Asker Fotball skriver i en pressemelding at de nå blir sterkere i stand til å videreutvikle klubbens samfunnsaktiviteter. 

Klubben var først i Norge med fotball-SFO og den andre til å starte gatelag. 

Les flere artikler

Budstikka bryr seg om personvern og er ansvarlig for dine data. Dataene blir brukt til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.