Skip to main content
Hva mener du? Del dine meninger med Budstikkas lesere.
Send inn innlegg

Rapport fra Haslumbanen

– Ingen prøvde seg på piruetter som Sonja Henie, skriver innsenderen. Her Ine Marie Wilmann i filmen «Sonja».

– Ingen prøvde seg på piruetter som Sonja Henie, skriver innsenderen. Her Ine Marie Wilmann i filmen «Sonja».

Foto: ADI MARINECI

Søndag 7. februar:

Temperatur: 6 grader minus og sol. Nesten vindstille.

Støynivå: Høyt, men akseptabelt. Yrende liv.

Isen: Lett dekket med snø og rusk.

Publikum: Barn og voksne i alle aldre og begge kjønn.

På isen:

Barn med skøyter og barn uten skøyter. Barn med køller og barn uten. Barn med bruskasser og barn med sparkstøtter. Barn på akebrett. Barn med hjelm og barn uten. Barn som går forover og bakover og som tror de er alene på isen.

Ingen barn med hendene på ryggen som skrek, hei unna isen her kommer Mathisen, eller Hjallis eller Kupper'n. Det er det bare vi godt voksne som husker.

Heller ingen små piker eller unge damer på kunstløpsskøyter som prøvde seg på noen piruetter som Sonja Henie. Det er det lenge siden jeg har sett.

Mye tut og kjør.  Voksne på isen uten og med skøyter. Noen med hjelm. Voksne som spiller ishockey og bandy som om de var alene på isen. Folk med vett og folk uten.

Nesten hele isen dekket av diverse aktiviteter. En med lengdeløpsskøyter. Ble beglodd av alle som sikkert lurte på hva han gjorde der. En levning fra fortiden, tenkte vel noen. En mann på langt over de 80. Han var der en time og var glad han kom seg levende hjem.

Garderoben var ute på isen. Der var det sko og støvletter i en herlig suppe. Alltid spennende om man kan tråkke ned i de samme skoene som man kom med.

Tross alt syntes den eldre herren det hadde vært en herlig og foryngende dag. Så bar det rett hjem i sofaen som etter hvert begynner å bære preg av mye sitting nå i koronatiden.

Bidra med dine meninger, både på nett og i papir.
Skriv debattinnlegg
Les flere artikler

Budstikka bryr seg om personvern og er ansvarlig for dine data. Dataene blir brukt til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.