Skip to main content
Hva mener du? Del dine meninger med Budstikkas lesere.
Send inn innlegg

Parkering som driftes uten nåde

– Er det slik det bør være? spør innsenderen om parkeringssystemet med Martina Hansens Hospital.

– Er det slik det bør være? spør innsenderen om parkeringssystemet med Martina Hansens Hospital.

Foto: NILS JOHAN DAHL

Jeg parkerte ved Martina Hansens Hospital den 11.03.2021, tastet inn bilnummer, forventet tid og kontrollerte inntastet bilnummer.

Ved avreise printet jeg ut kvittering på 36 kroner uten å se noen mangler, men derimot fant jeg parkeringsbot kvittert et par minutter etter min inntasting som anga at bilen ikke var registrert.

Jeg klaget til selskapet og dokumenterte kvitteringen – nå har svaret kommet i form av en lengre utredning som kunne fortelle meg at jeg hadde tastet bokstaven o i stedet for null.

Denne tastefeilen ble ikke oppdaget av meg ved kontroll da alle bokstavene automatisk fremstår som store bokstaver i displayet og på kvitteringer, og følgelig var det så godt som umulig å se at det var stor bokstav o og ikke tallet 0 som var tastet inn.

Dette er i prinsippet en felle som ikke skulle vært der og som gjorde at jeg ikke kunne rette feilen, men dette selskapet kjører etter systemer og har ingen nåde.

Dette parkeringssystemet fremstår for mange som komplisert, og det er plassert ved et sykehus som stort sett frekventeres av eldre pasienter med forskjellige mobile sykdommer. 

Mange eldre har liten erfaring med databaserte automater og kan i stressede situasjoner gjøre feil. Noen synes også 600 kroner er mange penger i et trangt budsjett.

Er det slik det bør være?

Bidra med dine meninger, både på nett og i papir.
Skriv debattinnlegg
Les flere artikler

Budstikka bryr seg om personvern og er ansvarlig for dine data. Dataene blir brukt til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.