Skip to main content
Hva mener du? Del dine meninger med Budstikkas lesere.
Send inn innlegg

Ny E18 i Bærum

Da motorveibroen i Italia datt ned og drepte flere personer, tenkte jeg at det vil aldri kunne skje med E18-broen i Sandvika. Den ble planlagt av Bent Skari da han var på brokontoret i Vegdirektoratet. Han jukset ikke. Entreprenør var Kåre Bakker, og hans byggeleder var også en fin person. Selv var jeg Vegvesenets byggeleder, men hadde mye hjelp, bl.a. en froskemann til å kontrollere foten på pilarene.

Nå har jeg nylig vært på Kadettangen. Der var det blitt kjempefint. Det er tydelig at Bærum kommune har folk som vet hvordan det kan gjøres pent.

For en tid siden var det et stykke i Budstikka om utfylling langs E18 ved Lakseberget. Jeg synes det var en kjempe fin idé. Å fylle i Engervannet har vært nevnt, men det var ingen god idé. Da nåværende E18 ble bygget var det tillatt å tippe fyllmasser på et bestemt dyp i Oslofjorden. Det får en sikkert ikke lov til nå, og bra er det.

Hvis fyllmassene må fraktes langt kan det bli dyrt. Lakseberget er kort transportlengde. I dag er det ikke pent, men kommunen vil kunne ordne det.

Jeg regner med at nåværende E18 i Sandviksbukta vil bestå i all fremtid, og vil være god å ha som omkjøringsvei når problemene under Sandvika oppstår.

Bidra med dine meninger, både på nett og i papir.
Skriv debattinnlegg
Les flere artikler