Hele Bærum i Oslo-sonen i kollektivtrafikken?

KOLLEKTIVTRAFIKK: - Dette handler om en fornuftig måte å dele inn soner på, noe som ikke er greit i dag, skriver innsenderen. Her fra Avløs stasjon.

KOLLEKTIVTRAFIKK: - Dette handler om en fornuftig måte å dele inn soner på, noe som ikke er greit i dag, skriver innsenderen. Her fra Avløs stasjon. Foto:

Av

Det er merkelig når en kan ta T-banen og betale for én sone, mens alle andre må betale for minst to soner.

DEL

Les alt innhold på Budstikka.no – 99 kr for to måneder.

Tenk og på alle som jobber på Fornebu. De fra Oslo betaler mindre i reiseutgifter enn de fra Bærum.

Les også: Vil koste 45 mill. å få Oslo-sone i hele Bærum

Da soneopplegget ble revidert, så tok de ikke hensyn til dette i det hele tatt. De satte bare en kunstig linje som er meningsløs, om en vil ha flere over på kollektivt.

Så tommelen opp om dette blir realisert. Dette handler om en fornuftig måte å dele inn soner på, noe som ikke er greit i dag.

Om man bor på Bekkestua eksempelvis, så er det én takst som gjelder, uansett om en reiser med buss, trikk eller T-bane inn til Oslo.

Derimot rammes man med en gang man er utenfor.

Grensen går altså ikke ved kommunegrensen, men er satt nærmest vilkårlig, av noen byråkrater som overhodet ikke har skjønt seg på problematikken.

En kan reise til Fornebu fra andre siden av Oslo i én sone, men kommer du fra eksempelvis Høvik, som er kortere avstand, så må en ut med betaling for to soner.

Det er ikke riktig i det hele tatt.

Les flere artikler på Budstikka.no/debatt

Når det gjelder pendlerparkering, så vil nok det i tilfelle flyttes lenger ut for noen, da de ikke behøver kjøre så langt for å få rimelig transport videre inn til Oslo, slik tilfellet er i dag.

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags