Skip to main content
Hva mener du? Del dine meninger med Budstikkas lesere.
Send inn innlegg

Innfør enveiskjøring i Vollsveien

VOLLSVEIEN: Enveiskjørt nedover på morgenen og enveiskjørt oppover på ettermiddagen, lyder forslaget fra innsenderen.

Trafikk. I mange år har diskusjon pågått. Hva skal vi gjøre med Vollsveien på morgenen og på ettermiddagen?

Bussene står stille, syklistene er både redde og, i noen tilfeller, uforsiktige slalåmkjørere mellom bilene som står i kø.

Les også: Gjør tiltak med flere overganger – men usikkert når Bondi-gangfelt fjernes

Les også: Vill vest i Vollsveien

Les også: Frustrert over trafikksikkerheten i Vollsveien – men lite vil bli gjort

25. oktober skriver Budstikka om vill vest i Vollsveien. I desember i fjor var samferdselsutvalget i Akershus fylkeskommune på befaring langs Vollsveien og Jar skole. Da ble det diskutert rushtidsbom, og vi fikk informasjon om de utfordringer trafikken skaper på morgenen og ettermiddagen.

Nå sier Akershus fylkeskommunes utvalgsleder for samferdsel Solveig Schytz (V) til Budstikka at hun skal be om en vurdering fra Statens vegvesen om hvordan situasjon i Vollsveien kan løses.

Jeg har også fått utallige henvendelser om samme sak.

Hvis det hadde vært opp til oss i MDG, så kunne vi hatt, noe vi også har foreslått, tidsstyrte kjørefelt.

Det betyr i praksis at på morgenen så et det enveiskjørt nedover Vollsveien og på ettermiddagen enveiskjørt oppover Vollsveien.

MDG-POLITIKER: Nikki Schei er fylkestingsmedlem i Akershus og gruppeleder for Bærum MDG.

Det hadde løst store problemer for både buss og syklende. Bussen kommer raskere frem ved å kunne kjøre i to felt, og syklistene kunne vært trygge når de kjører ned til Lysaker.

Dette er en konstruktiv måte å løse en forferdelig trafikksituasjon på, og det trenger man ikke over et år for å finne ut av.

Les flere artikler på Budstikka.no/debatt

Vær kreativ, for noe må gjøres. Nye utredninger er ikke svaret, politisk vilje er det derimot.

Bidra med dine meninger, både på nett og i papir.
Skriv debattinnlegg
Les flere artikler