Skip to main content
Hva mener du? Del dine meninger med Budstikkas lesere.
Send inn innlegg

Et mer tilgjengelig og brukervennlig Nav

Edel Hegerholm, 
Nav Bærum
Edel Hegerholm, Nav Bærum

Innspill. Store deler av hverdagen vår foregår via nettløsninger.

Skal vi søke lån, betale regninger eller fornye forsikringen gjøres dette via bankenes nettjenester.

Søknad om plass i barnehage, på høyskole eller universitet leveres også på nett. Vi samhandler med Skatteetaten uten et eneste papir. Nå har du også mulighet for å samhandle med oss gjennom elektroniske «Ditt Nav».

Vil du svare på dette innlegget? Send inn leserbrev her

Nav Bærum har som mål at din kommunikasjon med Nav skal blir enklere, mer effektiv og sikrere.

Ved hjelp av BankID kan du sitte hjemme og få svar på spørsmål gjennom bruk av våre digitale kanaler som er åpne hele døgnet.

Har du spørsmål om tjenester for eksempel rundt arbeid, kan dette sendes elektronisk. Både spørsmålet og svaret blir lagret på «Ditt Nav», slik at du kan følge saken din.

Les også: Kraftig oppblåsing av tiltak mot arbeidsledighet i Asker og Bærum

Les også: Ledighet blant unge er den største risikoen

På «Ditt Nav» kan du også levere søknader og oppdatere personopplysningene dine. Her har du mulighet til å registrere din CV, få oppdatering på ledige stillinger og benytte en egen veiledningstjeneste.

Du finner oss også i sosiale medier, som for eksempel Facebook-siden «Nav Jobblyst» og LinkedIn «Nav Akershus». Dette er nyttige kanaler å oppsøke for mer informasjon.

Stadig flere av våre tjenester gjøres tilgjengelige via ulike nettbaserte løsninger, og selvbetjening er bra for alle. Det er tidsbesparende for deg, og det gjør det mulig for oss å være tettere på dem som trenger det mest.

Ønsker du å snakke med oss, har vi hyggelige og kunnskapsrike veiledere som kan nås på telefon. I 2015 ble på landsbasis 5,8 millioner henvendelser ivaretatt gjennom å ringe Nav. Bare i desember 2015 mottok Nav på landsbasis 25.381 søknader om dagpenger. 75 prosent ble levert elektronisk, det er den raskeste og sikreste veien.

Foreløpig er det slik at personlig fremmøte i Nav Bærum er den fremste samhandlingsformen for mange, men vi ønsker at flere av våre brukere skal benytte digitale tjenester.

Les flere artikler på Budstikka.no/debatt

I Bærum skal vi bli flinkere til å fortelle deg om og veilede deg i bruken av våre elektroniske løsninger.

Det er god samfunnsøkonomi, det gir deg større valgfrihet, brukermedvirkning og styring over egen tid.

For oss i Nav Bærum gir det anledning til å vie mer oppmerksomhet til brukere med mer sammensatte behov, og økte muligheter for å få flere i jobb.

Bidra med dine meninger, både på nett og i papir.
Skriv debattinnlegg
Les flere artikler

Budstikka bryr seg om personvern og er ansvarlig for dine data. Dataene blir brukt til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.