Elsykler i marka

SYKKELEN TIL HANS: Med grove dekk, bredt styre og fulldemping har elsykkelen samme egenskaper som de  «vanlige» stisyklene.FOTO: PRIVAT

SYKKELEN TIL HANS: Med grove dekk, bredt styre og fulldemping har elsykkelen samme egenskaper som de «vanlige» stisyklene.FOTO: PRIVAT

Av

Ufint innlegg om at vi ikke skal mobbe kameraten til Dag Otter Johansen.

DEL

LeserbrevFor det første: Det skal langt friskere knær og bein til å tåle belastningen en får ved plutselige overhalinger med ELsykkel blant steiner og røtter på smale stier enn ved å gå og løpe på smale stier.

For det andre: Den såkalte «kameraten» har syklet ulovlig på skogstier med Elsykkel i lang tid.

For det tredje, og kanskje det viktigste: Skogstien som er møysommelig ryddet og gjort klar for gående og løpende, blir ødelagt i løpet av få turer i vårløsningen og i fuktig vær av terrengsykler, og i særdeleshet av elterrengsykler, som veier bortimot 25 kg. Dette vet Johansen utmerket godt.

Les Dag Otter Johansens innlegg: Ikke mobb kameraten min (bare fordi han elsykler)

Forøvrig er det å si: Elsykkel et et fantastisk fremkomstmiddel som egner seg ypperlig på skogsbilveier og gjør marka tilgjengelig for mange som ellers ikke har ork til å tråkke i tunge bakker. Bare husk å kjør på fotgjengernes premisser.

Håper Asker og Bærum tar tilsetter når de skal si ja eller nei til bruk av elsykler på smale skogstier.

Les også:


Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags