Skip to main content
Hva mener du? Del dine meninger med Budstikkas lesere.
Send inn innlegg

Eiendomsmeglere bes respektere vårt valg

– Tror dere at vårt ønske om å unngå reklame ikke omfatter deres budskap? spør innsenderen.

– Tror dere at vårt ønske om å unngå reklame ikke omfatter deres budskap? spør innsenderen.

FOTO: PRIVAT

Her er en løftet pekefinger til noen av dere eiendomsmeglere – jeg ber dere gå i dere selv.

Stadig flere merker sine postkasser med «Uadressert reklame uønsket». Da er dette en utvetydig beskjed, som posten, reklamebud, avisbud og andre er flinke til å respektere, men merkelig nok ikke alle eiendomsmeglere.

Flere ganger i året, gjerne i forbindelse med at en megler har et oppdrag i nærheten, så finner vi reklame fra eiendomsmegler i postkassen, selv om den er behørig merket med «Uadressert reklame uønsket».

Hos oss er inngangsdøren til blokken låst, så man undres på hvordan dere kommer inn. Jeg er blitt fortalt at det hender dere har ringt på hos noen og bedt om å bli sluppet inn fordi «Det er eiendomsmegler slik og slik som skal levere noe».

Andre ganger, når dere ikke har kommet seg inn – ja, så fester dere budskapet på inngangsdøren til oppgangene med tape – som om våre dører er oppslagstavler. Hva i all verden tenker dere på?

Tror dere at vårt ønske om å unngå reklame ikke omfatter deres budskap, eller er budskapet deres så viktig for oss i deres øyne? 

Jeg forstår det ikke, men vet at jeg flere ganger har henvendt meg direkte til de aktuelle meglerne og fått masse unnskyldninger, og løfte om at det skal ikke skje igjen – men det gjør det jo.

Og tro ikke at vi ikke husker hvem som har gitt blaffen i våre ønsker i så måte. Noen av dere er blitt et samtaleemne blant enkelte og vil neppe bli kontaktet for oppdrag. Jeg vil tro at å vise slik mangel på respekt faktisk kan bidra til at du som står som avsender, eller firmaet du jobber i, ikke får noe oppdrag.

Til slutt: Jeg kjenner noen eiendomsmeglere som ikke gjør dette, så dere og andre med god samvittighet skal ikke føle dere truffet. Andre derimot, som leverandør av herved vedlagte reklame, mottatt i dag – ikke via posten, bør ta en prat på et medarbeidermøte om hvordan vi som ikke ønsker reklame, skal håndteres.

Bidra med dine meninger, både på nett og i papir.
Skriv debattinnlegg
Les flere artikler

Budstikka bryr seg om personvern og er ansvarlig for dine data. Dataene blir brukt til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.