Skip to main content
Hva mener du? Del dine meninger med Budstikkas lesere.
Send inn innlegg

E18 og sykkel

Som syklist vet jeg hvor utfordrende, flere steder farlig, sykkelveiene inn til Oslo er fra både nye og «gamle» Asker, skriver Cathrine Jensen i Asker Høyre.

E18 er idag bygget for bil. Fremtidens E18 skal romme både biler, kollektivfelt og syklister. Kravene og behovene er endret. Flere mennesker og endrede behov, gjør at vi må ha flere tanker i hodet samtidig.

Jeg, en engasjert Høyre-politiker er en ivrig syklist, og en pasjonert bilentusiast. Kanskje det ikke passer så godt sammen sa du? Jeg syns det. To viktige oppfinnelser med stor nytteverdi på hver sin måte. Ikke minst er bilen et helt nødvendig fremkomstmiddel i flere deler av vår kommune. Ikke alle i nye og «gamle» Asker, har gleden av å bo tett på et kollektivknutepunkt med hyppige avganger slik mange gjør sentralt i Oslo.

Av og til er det likevel med livet som innsats.

Som syklist vet jeg hvor utfordrende, flere steder farlig, sykkelveiene inn til Oslo er fra både nye og «gamle» Asker. Frem til Lysaker er det faktisk en stor utfordring, en evig balanse mellom fortau, overganger, av og påkjøringer, kryssinger og smale tilrettelagte spor med kamp om plassen.

Jeg trives på sykkelen -en helsegevinst! Av og til er det likevel med livet som innsats -blant fotgjengere, joggere, busser, bilister og andre syklister.

Høyre ønsker ikke å fornekte bilen, den er også viktig!

Ny E18 gir både fremtidsrettet veiløsning, gode kollektivfelt samt trygge gang- og sykkelveier fra «Nye» Asker til Oslo og tilbake! Høyre gir deg garantien for fortsatt høyt trykk på utviklingen. Godt valg!

Bidra med dine meninger, både på nett og i papir.
Skriv debattinnlegg
Les flere artikler

Budstikka bryr seg om personvern og er ansvarlig for dine data. Dataene blir brukt til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.