Triste Bekkestua senter

LEDER: Senterleder Anita Stubberud Grøndahl på Bekkestua senter.

LEDER: Senterleder Anita Stubberud Grøndahl på Bekkestua senter. Foto:

Av

Leder for Bekkestua senter, Stubberud Grøndahl, er ikke fornøyd med senterets utvikling (Budstikka 24. januar).

DEL

Det har hun heller ingen grunn til. Hvem oppsøker et senter der butikkmiksen er så kjedelig at Steinsskogen gravlund fortoner seg som en fornøyelsespark?

Les intervjuet her: Leder ved Bekkestua senter: – Jeg er ikke fornøyd med utviklingen

Senterets «hovedgate» er raskeste vei til parkeringskjelleren, og toalettene blir oaser i ørkenen.

Nedgang og stagnasjon i kjøpesentermarkedet er et landsomfattende fenomen. Olav Thon mener at utviklingen går i en retning der publikum ikke ønsker kun handel, men mer opplevelser og sosiale møtesteder.

Hva man kan få til på Bekkestua er selvfølgelig avhengig av demografi og boligbygging. Om «rullatorgenerasjonen» får definere næringsstruktur og boligpolitikk, er det jo kun Brilleland og Apotek1 som blir levedyktig.

Bekkestua er utpekt som hovedsenter i Østre Bærum og har et befolkningsgrunnlag som oppmuntrer til optimisme også i handelsstandens rekker.

Jeg etterlyser kreativitet og nye løsninger på Bekkestua. Næringsliv og senterledelse på Bekkestua bør ta sin del av ansvaret.

Les flere artikler på Budstikka.no/debatt

Er det ikke derfor senteret har fått nye og kapitalsterke eiere?

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags