Skip to main content
Hva mener du? Del dine meninger med Budstikkas lesere.
Send inn innlegg

Bare toppen av isfjellet?

Budstikka fortalte nylig om Mary Kitty Marsteinstredet (82), som med nyoperert hofte og lårbein måtte gå de siste 600 meterne av veien hjem. – Jeg har selv som bruker av Pasientreiser opplevd mye rart, skriver innsenderen.

Budstikka fortalte nylig om Mary Kitty Marsteinstredet (82), som med nyoperert hofte og lårbein måtte gå de siste 600 meterne av veien hjem. – Jeg har selv som bruker av Pasientreiser opplevd mye rart, skriver innsenderen.

Foto: KNUT BJERKE

Reportasjen i Budstikka mandag 25. oktober om pasientreiser tror jeg dessverre bare viser toppen av et isfjell. Jeg tror det som er kommet, bare er en liten del av sannheten om det som har pågått siden 1. mars i år.

Jeg har selv som bruker av Pasientreiser opplevd mye rart.

Jeg slo alarm midt i den verste koronatiden. Christiania Taxi stilte da som regel med skikkelig møkkete biler i tillegg til at sjåførene bodde i de mest smitteutsatte deler av Oslo. De representerte en stor smittefare for oss.

Jeg tok saken opp med Asker kommune og andre og fikk til svar at dette kunne de ikke ta opp fordi det falt utenfor deres ansvar. De aksepterte imidlertid at problemstillingen var aktuell. Nesbru Fysikalske tok imidlertid opp saken som endelig er blitt en sak.

Jeg klaget også skriftlig til Christiania Taxi, men de gadd ikke å svare en gang.

Etter sommeren har den dårlige punktligheten blitt enda dårligere. I det siste har jeg ofte ventet over en halv time på å bli hentet hjemme og på Nesbru Fysikalske.

Jeg har også opplevd at bilen har kjørt hjem til meg når jeg skulle hentes på Nesbru. Jeg har videre opplevd at sjåførene har kjørt feil, og det har blitt lange omveier. Her har sjåførenes språkproblemer vært en stor utfordring.

Jeg har opplevd fem ganger å ikke bli hentet i det hele tatt. Du har imidlertid ikke adgang til å klage før det er gått 45 minutter. Det garanteres at de kommer i løpet av 15 minutter, men det skjer ikke ofte. Jeg har flere ganger sendt bilen i retur fordi den kom så sent at jeg uansett ikke ville fått behandling selv om Nesbru Fysikalske har vært meget samarbeidsvillige og strukket seg langt i den aktuelle situasjonen

Sjåførene er også blitt mer åpne i det siste. Da jeg nylig en dag ble hentet altfor sent, spurte jeg sjåføren om når han fikk min tur. Han sa at den turen fikk han i Røyken – flere mil unna.

Jeg føler meg ganske hjelpeløs og føler at vi blir behandlet som rett og slett verdiløs pakkepost. Jeg vurderer nå om jeg skal betale transporten selv og rekke behandlingen de to dager i uken jeg har avtale om behandling.

Bidra med dine meninger, både på nett og i papir.
Skriv debattinnlegg
Les flere artikler

Budstikka bryr seg om personvern og er ansvarlig for dine data. Dataene blir brukt til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.