Skip to main content
Hva mener du? Del dine meninger med Budstikkas lesere.
Send inn innlegg

Ambisiøse miljømål

Klimautviklingen og miljøendringene er til stor bekymring for friluftsbedriften Norrøna Sport.

Norrøna har siden oppstarten i 1929 fokusert på kvalitetsprodukter som varer i lang tid og brukes til de er slitt.

I mange år har Norrøna jobbet med å redusere firmaets karbonavtrykk og forbedret organisasjonens bærekraft ved å blant annet tilby reparasjoner på alle produkter, samt bruk av økologisk bomull og resirkulert ull og polyester.

Vil du svare på dette innlegget? Send inn leserbrev her

Vårt sosiale og etiske ansvar er en integrert del av dette arbeidet. Tiden har kommet for å sette målene enda høyere. Vår ambisjon er å ha en signifikant innvirkning på hvordan vi lever og behandler vår planet.

Vår ambisjon er å bli ledende innenfor miljøvennlig og samfunnsansvarlig bærekraft i vår industri. Vi vil være transparente og gi forbrukeren informasjon og innsikt i best praksis ved å informere og involvere.

For å støtte opp om denne ambisjonen har Norrøna lansert «Norrøna Road Map», en oversikt som tydeliggjør samtlige delmål og resultater som understøtter firmaets hovedmål.

Mange av våre mål vil være svært utfordrende å nå, men vi vil sprenge grensene for å støtte opp om vår ambisjon.

Utfordrende mål vil ved definisjon si at vi ikke nødvendigvis havner helt i mål med det første, men ved å være helt transparente kan vi samtidig tillate oss å kommunisere progresjonen direkte til forbruker.

Les flere artikler på Budstikka.no/debatt

Arbeidet Norrøna allerede har gjennomført de senere årene har allerede gitt gode resultater og sørget for at denne tankegangen er en integrert del av Norrønas verdikjede og hverdag.

Det er avgjørende å se på denne strategien som en fortsettelse av og ikke en ny start, der all innsats og initiativ gir Norrøna et godt grunnlag for å bevege seg fremover.

Bidra med dine meninger, både på nett og i papir.
Skriv debattinnlegg
Les flere artikler

Budstikka bryr seg om personvern og er ansvarlig for dine data. Dataene blir brukt til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.