Skip to main content
Hva mener du? Del dine meninger med Budstikkas lesere.
Send inn innlegg

Alle skal få koronahjelp

Anders Kildal, leder for operativ pandemi arbeidsgruppe i Bærum kommune, svarer på kritikken om koronatelefonen.

Foto: EVA GROVEN

I et innlegg i Budstikka 10. september skriver Sofia E. Olsen om en dårlig opplevelse på koronatelefonen i Bærum. Det beklager vi, og vi jobber kontinuerlig med tiltak for å sikre at innbyggerne får rask og riktig hjelp.

Fra begynnelsen av august har vi hatt svært stor pågang på koronatelefonen. De første ukene var pågangen så stor at vi brukte lengre tid enn ønskelig før vi fikk svart på alle henvendelsene. Vi har nå fått til en kraftig forbedring i svartiden og vi har lansert en digital bestillingsløsning.

Når det gjelder de konkrete svarene Olsen har fått når hun ringte koronatelefonen, kan jeg dessverre ikke si annet enn at dette ikke høres godt nok ut. Men vi jobber for å bli bedre for hver dag som går og heldigvis har vi fått svært mange hyggelige tilbakemeldinger i det siste.

Det betyr mye for oss, akkurat som vi setter stor pris på at de som har hatt en dårlig opplevelse også sier fra.

Til sist: Vi er enige i at det har vært for lang ventetid på prøvesvarene, men dette ligger utenfor vår kontroll. Bærum kommune har hele tiden hatt god kapasitet på teststasjonen, og vi er rigget for å teste det antallet helsemyndighetene ber oss om nå og fremover.

Bidra med dine meninger, både på nett og i papir.
Skriv debattinnlegg
Les flere artikler

Budstikka bryr seg om personvern og er ansvarlig for dine data. Dataene blir brukt til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.