Skip to main content
Hva mener du? Del dine meninger med Budstikkas lesere.
Send inn innlegg

Aldri har det vært enklere å betale for parkeringen

– Min erfaring etter hyppige besøk ved sykehuset det seneste året er at det aldri har vært så enkelt å betale for parkeringstid, skriver innsenderen.

– Min erfaring etter hyppige besøk ved sykehuset det seneste året er at det aldri har vært så enkelt å betale for parkeringstid, skriver innsenderen.

Foto: KIM VAN DER LINDEN

De senere ukene har det i Budstikka vært hevdet at det er vanskelig å betale for parkering ved Bærum sykehus. 

I enkelte innlegg er det lansert diverse konspirasjonsteorier om at parkeringsaktører legger opp til dette med vilje, for å få inn flest mulig gebyrer for manglende betaling.

Min erfaring etter hyppige besøk ved sykehuset det seneste året er at det aldri har vært så enkelt å betale for parkeringstid. 

Mens man tidligere måtte forhåndsbestille tid ved ankomst, noe som er vanskelig å beregne ved et sykehus, kunne man etter hvert betale ved å sette inn et betalingskort ved ankomst og sette det inn på nytt ved avreise. Man betalte kun for anvendt tid.

I høst oppdaget jeg en enda enklere løsning; EasyPark. Man laster ned en app på sin mobiltelefon. Det er jo noe nesten alle har i dag. 

På denne kan man enkelt starte parkeringen og velge stipulert tid. Dersom denne er i ferd med å overskrides, får man et lydvarsel på mobilen og kan legge til mer tid. 

Når man kommer tilbake til bilen, trykker man i appen for å stoppe parkeringen og betaler kun for anvendt tid. På forhånd må det legges inn et betalingskort i appen som skal belastes.

Dermed er det bare å kjøre hjem, uten å ha sett så mye som en parkeringsbillett. Dersom man kan kjøre bil og har en mobiltelefon, burde dette være overkommelig for de fleste.

Bidra med dine meninger, både på nett og i papir.
Skriv debattinnlegg
Les flere artikler

Budstikka bryr seg om personvern og er ansvarlig for dine data. Dataene blir brukt til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.