Skip to main content

Budstikka økte opplaget med over 600

Den ferske undersøkelsen viser at over 59.000 personer leser Budstikka hver dag, og stadig flere på mobil og PC.

Foto: KIM VAN DER LINDEN

Budstikkas opplagsøkning er den 8. største i prosent blant landets 25 største aviser.

Det viser ferske tall fra Mediebedriftenes Landsforbund (MBL) for andre halvår 2019. Økningen i det totale opplaget er på 613 i andre halvår i fjor, til 21.465.

– I Budstikka er vi veldig glade for den vedvarende opplagsveksten i begge halvår av 2019. Den er drevet av en fin økning i digitale abonnement, sier sjefredaktør og daglig leder Kjersti Sortland.

Hun peker på at det er spesielt hyggelig i den krevende situasjonen landet og alle avisredaksjoner står i nå.

– Med skyhøy leserinteresse omkring korona er det fint å vite at vi informerer mange innbyggere i Asker og Bærum hver time på døgnet, fordi Budstikka er på ti-på-topp-listen over vekstvinnere i opplag, sier Sortland.

– Vi tar veksten gjennom 2019 som en stor inspirasjon, og jeg vil berømme alle ansatte for innsatsen bak.

Lavere lesertall

Samtidig viser Budstikka en nedgang i lesertall i en undersøkelse fra Forbruker & Media, noe som skyldes beregningen av lesere av papiraviser. Undersøkelsen viser at over 59.000 leser Budstikka hver dag, og stadig flere på mobil og PC.

– Antall lesere som beregnes for hver papiravis, er såpass høyt at vedvarende frafall i papirabonnenter drar ned det samlede lesertallet noe. Men i Budstikka er vi glade for at undersøkelsen samtidig bekrefter vedvarende digital vekst, drevet av mobil og PC-lesing. Vi jobber hardt for å øke antall digitale abonnenter og lesere, understreker Sortland.

Budstikka-sjef Kjersti Sortland er godt fornøyd med at Budstikka er blant vinnerne i opplag blant landets største aviser.

Foto: Trine Jødal
Les flere artikler

Budstikka bryr seg om personvern og er ansvarlig for dine data. Dataene blir brukt til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.