Skip to main content

Nok en spiller glapp for Bærum

Mathias Eckhoff måtte se nok en spiller takke nei til Bærum basket.

Mathias Eckhoff måtte se nok en spiller takke nei til Bærum basket. 

Foto: KARL BRAANAAS

Bærum basket trodde de hadde funnet sin nye importspiller, men nok en gang må de ut på ny leteaksjon.

Bærum-trener Mathias Eckhoff har vært på jakt etter en ny importspiller som kan styrke Bærum, siden i sommer. 

Først trodde treneren og klubben de hadde fått Kenneth Carpenter fra Fyllingen, men amerikaneren måtte operere og overgangen gikk i vasken. 

Nå ser Bærum igjen at en spiller glipper. Underveis i kampen mot Ammerud på søndag, ble treneren ringt opp av en aktuell spiller, som ønsket å komme til klubben.

– Har han det rette tankesettet, skal jeg be klubben hente han, uttalte Eckhoff da. 

– Ville ikke forlate familien

Nå skal situasjonen ha snudd. 

– Han ønsket ikke å forlate familien sin, slik dagens koronasituasjon er, forklarer Eckhoff til Budstikka. 

Når Budstikka ringer Eckhoff, sitter han aktivt å leter etter nye spillere klubben kan hente. Men koronaviruset gjør jobbet krevende. 

– Det har ikke noe med situasjonen i Norge. Vi er vel i et av de landene du vil til, slik situasjonen er nå, men det er mange som ikke ønsker å flytte til et annet land slik koronasituasjonen er på verdensbasis, forklarer han. 

Dårlig betalt

Bærum har så langt åpnet sesongen med tre seire og ett tap. Fra før har de en av Norges beste skyttere i Stian Mjøs, men Eckhoff avslører at laget er ute etter nok en skytter. 

– Du kan aldri få for mange skyttere, forklarer han, men legger til at jakten har vært vanskelig. 

– Ikke mange er lystne på å spille i Norge. Vi betaler dårligere enn andre ligaer og sliter med å nå opp til agentenes og spillernes forventninger, sier Eckhoff, som også tidligere har tatt et oppgjør med tilstanden i norsk basket. Med både for lite haller, dårlig økonomi og ubekvemme arbeidstider. 

Les flere artikler

Budstikka bryr seg om personvern og er ansvarlig for dine data. Dataene blir brukt til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.