Skip to main content

Ølinteresse gir skummende omsetning

ØLBRYGGER: Martin Farstad Borg i Bryggselv AS.
ØLBRYGGER: Martin Farstad Borg i Bryggselv AS.

Økt interesse for øl og ølbrygging gir skummende omsetning for flere.

Wettre Bryggeri er Melkegård blir ølbryggeri som har fått merke askerbøringer og bæringers øl-interesse. Men også for flere gir sterkere interesse for øl effekt.

Selskapet Bryggselv AS ble startet av bryggere for bryggere i 2011, og har nå vokst til å bli en av Norges største leverandører av utstyr og råvarer til både hjemmebryggere og bryggerier.

Menn brygger selv

I 2015 var omsetningen vokst til 120 millioner kroner, ifølge selskapet selv. I Asker etablerte Bryggselv butikk på Fekjan i september i fjor. Butikksjef Martin Farstad Borg lyst på året vi er inne i.

– I 2016 regner vi med en omsetning på 6 millioner kroner, sier han.

– Hva vet dere om hvem som brygger lokalt?

– Våre erfaringer fra salg i butikken i Asker er at markedet i Asker og Bærum skiller seg ut ved at aldersgruppen som brygger selv er menn mellom 35 til 65 år.

– Jeg har tidligere jobbet i Bryggselv sin megastore i Oslo og der var det veldig mange studenter som handlet, sier Farstad Borg.

LES OGSÅ: Bunnpris, Joker, Coop Extra, Kiwi og Rimi får prikker etter alkoholloven

Les flere artikler

Budstikka bryr seg om personvern og er ansvarlig for dine data. Dataene blir brukt til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.