Skip to main content

Kjendiser bidrar til spenstig mobilsatsing i Asker

APP: Asker- selskapet Catch The Eye, med daglig leder Tor Olav Haugen i spissen (t.v), tar sikte på å omsette for rundt 300 millioner kroner i løpet av tre til fem år. Til høyre styreleder Steinar H. Korsmo i Seedforum. – Catch The Eye har potensial til å bli stort i Nord-Europa, mener Korsmo. FOTO: KARL BRAANAAS

Med kjendis-investorene Arne Hjeltnes og Bjørn Dæhlie på laget tar Asker-selskapet Catch The Eye mål av seg til å bli Nord-Europas største om tre til fem år.

Selskapet Catch The Eye midt i Asker sentrum har satset hardt innen området mobil markedsføring. De lager blant annet såkalte "apps" applikasjoner til mobiltelefonen.

– Vi regner med å omsette for rundt 300 millioner kroner samlet i flere land om tre til fem år, sier daglig leder Tor Olav Haugen.

Selskapet ble stiftet i 2008 som en spin-off av det tidligere Reitan-selskapet Right on Media, der Tor Olav Haugen fra Heggedal var daglig leder. 

Kjendiser med på laget

Omsetningen har skutt fart raskt. I 2009 var omsetningen på 2,9 millioner kroner. I fjor endte omsetningen på mellom 6 og 7 millioner kroner, og i år er planen å nå en omsetning på 23 millioner kroner.

Gjennom selskapet Norsk Rype- og Tytinglag AS er Snarøya-mannen Arne Hjeltnes, og de tidligere skiheltene Vegard Ulvang og Bjørn Dæhlie med på laget.

Skyter inn kapital

Utvikling og vekst krever kapital, og til nå har de største investorene skutt inn 18,2 millioner kroner. Selskapet jakter nå på 12 nye millioner kroner.

Les flere økonominyheter fra Budstikka her

Selskapet har vært i kraftig utvikling, og har kun hatt underskudd så langt. I 2009 var det på 11,3 millioner, og heller ikke i fjor blir det pluss. Men daglig leder Tor Olav Haugen regner med balanse i år.

På kundelisten i Norge står et tyvetall kunder, alt fra Shell-stasjoner, til NorgesGruppen, Rikstoto og Deli de Luca.

Etablering i utlandet

Selskapet har også nylig inngått en større avtale med Tele 2 Norge AS, der de to sammen skal utvikle nye muligheter for kunder av denne teleoperatøren.

– Først og fremst skal vi bevise at vi kan vokse videre her i Norge de neste tre til fem årene. Samtidig er vi i ferd med å markedsføre oss og legge rammene for etablering i land utenfor Norge, sier Haugen.

Les flere lokalnyheter fra Asker her

I utlandet har selskapet vært på salgsturné i flere land, og er i ferd med å etablere selskaper med investorer i blant annet Sverige, Baltikum og Russland.

Utenlandsetableringene er en viktig brikke i målet om større omsetning.


 

Les flere artikler

Budstikka bryr seg om personvern og er ansvarlig for dine data. Dataene blir brukt til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.