Her bader «Frøken Norge» i olje

Ifølge Abelia-direktør Paul Chaffey har kunnskapsnæringen og håpefulle Frøken Norge-deltagere minst én ting til felles.

DEL

Begge er avhengige av å gjøre seg attraktive.

– At norske bedrifter er attraktive også utenfor landets grenser, er avgjørende for Norges evne til vekst og verdiskaping. I vår verden er det imidlertid ikke utseende, men kunnskap og kompetanse det dreier seg om, sier Chaffey.

– Må være attraktive for å lykkes

Og det er nettopp attraktivitet, kompetanse og endringsvilje som står på agendaen når Abelias årskonferanse arrangeres på Quality Hotel Expo på Fornebu i juni. Konferansen har fått det bemerkelsesverdige navnet "Frøken Norge".

– Den vil i hovedsak dreie seg om hva norske bedrifter må gjøre for å lykkes i en verden der kunnskap, kreativitet og innovasjon betyr mye mer enn før, sier Chaffey.

Bader i olje

Abelia har hyret inn det Oslo-baserte selskapet Citomedia til å lage en promovideo for konferansen. I hovedrollen finner vi en bikinikledt Frøken Norge-deltager, innsmurt i olje.

Videoen henspiller på en tekst i invitasjonen, hvor det heter at "Frøken Norge bader i olje fordi det skal være så bra for huden".

– Jeg synes det er blitt en snill og morsom video. Vi ønsker ikke å tråkke noen på tærne, understreker Chaffey.

Flere lokale fjes 

Under konferansen skal Snarøya-mannen lede en samtale med personer som har ulike synspunkter på innovasjon, omstilling og konkurranse.

Blant deltagerne finner vi Sebastiano Lombardo fra Rykkinn, leder av innovasjonsprogrammet i Sandvika-bedriften Norconsult, samt Sveinung Skule fra Eiksmarka, som leder Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning (NIFU).

– Vi skal blant annet snakke om hva som vil kreves av virksomheter som ønsker å lykkes når ting går fortere og konkurransen blir hardere, forteller Chaffey.

Artikkeltags