Nettgjest: Petter Belsvik

Nettmøte med Stabæk-trener Petter Belsvik

REVANSJESUGEN

REVANSJESUGEN: Petter Belsvik er lysten på å vise Fotball-Norge at laget hans ikke har gitt opp. (FOTO: BUDSTIKKA)

Fredag 27. april klokken 14 stiller Stabæk-trener Petter Belsvik i nettmøte for å svare på dine spørsmål.

Siste oppdatert 30.05.2012

Dette nettmøtet var ferdig
27. april 2012 kl. 15.00

Siste svar

Spørsmål:

Av Matta , 25.04.2012

Helt ærlig, Petter. Sognal var i samme posisjon i fjor etter 5 kamper. Forskjellen er at de holdte potte tett de neste 25. Kan du mene helt og holdent at vi holder oss i Tippeligaen når kalenderen viser november?

Svar:

Selvfølgelig mener jeg det. Vi har styrt tre av fem tippeligakamper så langt. Ikke vært dyktige nok foran motstandernes mål. Samtidig som vi har gjort enkle personlige feil som motstanderne har utnyttet. Vi mener at omslaget kommer på lørdag mot Odd og at vi får betalt for å styre kampene allerede da.

Spørsmål:

Av Even , 25.04.2012

Hei, har du vært i kontakt med Deila i Drammen for å høre om hvordan han får unggutta til å være trygge og dermed sprudle på hjemmebane?

Svar:

Jeg har ikke vært i kontakt med Deila. Jeg synes våre unggutter har hatt en offensiv holdning så langt. De trenger å få noen gode opplevelser slik at de kan sprudle enda mer.

Spørsmål:

Av Oddan79 , 25.04.2012

Hei Petter
Synd at vi har fått en litt lei start, men som STB supporter nekter jeg å tro at det vil vare evig. Det tar tid å bygge et lag fra bunn. Når det er sagt syns jeg det er litt rart at de som har spilt lengst sammen ikke spiller sammen i dag. Hele backrekken kunne jo vært som i fjor med: Hedenstad, Hammer, Gromstad, Erikson. De burde jo være ganske samspilte fra før.
Hvorfor bruker vi ikke Haugsdal på kant? Er han langt unna førstelaget? Jeg syns vi mister mye fart, og bredde når vi bruker Haidar og Sortevik på kantene.
Lykketil mot Odd. Det hadde vært deilig med 3 poeng!

Svar:

Hei! Takk for støtten! Sean Cunningham har tilført laget en ærgjerrighet i egen boks. Han er dyktig til å lukte fare i egen 16-meter. Derfor spiller han. Vi spilte forøvrig aldri samtidig med forsvarsfireren du nevnte i fjor. Haugsdal er på gang og kommer helt sikkert til å spille flere kamper utover i sesongen.

Spørsmål:

Av Arne K , 25.04.2012

Stabæk har spilt 4-4-2 (få ganger 4-4-1-1). Tror du at du noen gang vil prøve ut en annen formasjon? 4-2-3-1 med Boli alene på topp, med Sortevik i en trequartista rolla bak og raske kantspillere, hadde vært utrolig gøy å prøve, men det er jo aldri noen Stabæk trenere som tørr å gå vekk fra 4-4-2 formasjonen!(Haugsdal, Hedenstad, Brustad eks).
Vurderes det å flytte Bjarni inn i midtforsvaret?

Svar:

Det er små nyanseforskjeller i spillesystemene du nevner. Defensivt opptrer vi ofte i 4-4-1-1. Mens offensivt 4-4-2. Bjarni har vi prøvd som stopper i vinter. Vi vet han kan spille det, men føler vi får mest utbytte av ham på venstrebacken.

Spørsmål:

Av Eirik , 25.04.2012

Hei! Jeg synes Stabæk har vært uheldige hittil i sesongen, men har lurt på en ting.. Kan ikke Haugsdal eller Brustad spille på kant, slik at Haidar kan ta en rolle sentralt? Er Haugsdal skadet? Trodde han var en spiller som ville kunne kjempe om en plass i startoppstillingen..

Svar:

Haugsdal er ikke skadet. Er i troppen til kampen i morgen og kan meget mulig få et innhopp. Haidar er aktuell som sentral midtbane til morgendagens kamp.

Spørsmål:

Av Stian Andersen , 25.04.2012

Hei pettern Hils Anders b fra Stian som gikk på barneskolen ;) Hvordan tror du at du skal greie denne oppgaven med stabæk?

Svar:

Hei, det skal jeg gjøre. Vi skal jobbe knallhardt hver eneste dag på treningsfeltet og håper at det vil gi oss poeng og gode prestasjoner fremover.

Spørsmål:

Av Kjell, Dikemark , 25.04.2012

Hei, nå går det jo litt trått. Er sesongens mål rett og slett å unngå nedrykk?

Svar:

Hei!
Vi er ikke fornøyde med poengfangsten så langt. Likevel føler vi at prestasjonene i tre av kampene burde gitt bedre betalt. Det gir oss inspirasjon til å stå på videre, ha troen på egne ferdigheter og at det gir oss bedre betalt i kampene fremover.

Spørsmål:

Av Vikingen - blaa , 25.04.2012

Hei Petter!
Aller først, vi har troa på deg, og troa på at det snur på lørdag!

Over til spørsmålet: Hva er planen videre med Hedenstad? blir han nå værende som ving? Synes han fungerte bra der!

Svar:

Hei og takk for det!
Vi også tror at det snur på lørdag. Når det gjelder Vegar kommer han til å starte i høyre backposisjon til lørdag. Dette fordi Gromstad er ute med rødt kort. Men enig i at Vegar gjorde en god jobb som høyre kant.

Spørsmål:

Av lommedals fan , 25.04.2012

tror du dere klarer å vinne over Lommedalen i NM?

Svar:

Hei!
Ja, jeg er overbevist om at Lommedalen skal slås 1. mai. Vi gleder oss til lokaloppgjøret mot Lommedalen og håper på masse folk på tribunen.

Spørsmål:

Av ole martin , 25.04.2012

Hvorfor prøvde dere ikke å signere brasilianeren Breno i overgangsvinduet.

Svar:

Vi hadde Breno på prøve under hele La Manga-oppholdet og vurderte at han ikke var klart bedre enn de vi allerede hadde under kontrakt. Derfor ble ikke Breno signert.

Spørsmål:

Av Ståle , 25.04.2012

Hei Petter.
Hvordan er stemningen på treningen for tiden?
Jeg tror dere snur trenden på lørdag og får igang en skikelig seiersrekke. :)
Forsvinner Hedenstad til sommeren? Blir det da hentet inn nye spillere?

Lykke til videre! Stå på!

Svar:

Hei!
Stemningen er upåklagelig. Gutta har et godt humør og jobber hardt hver dag for å bli bedre sammen. Når det gjelder Vegar er det interesse fra flere klubber men foreløpig ingenting konkret. Derfor forholder vi oss til at Vegar er Stabæk-spiller.

Spørsmål:

Av Scot , 25.04.2012

Hei Petter! Det virker til tider som om gutta ikke har kondis til å løpe i 2 x 45 minutter. Og burde de ha fått opp muskelmassen sin i tillegg? Stemmer dette med mine observarsjoner? Takk for ditt engasjement - det varmer!

Svar:

Hei!
Det ligger ikke på dårlig kondisjon men at vi har gitt bort ballenalt for enkelt i perioder. Derfor blir vi løpende mye etter og det ser kanskje ut som vi har dårlig kondisjon. Vi må jobbe med å beholde ballen enda mer i laget og bli mer presise i vårt pasningsspill. Det vil gi resultater.

Spørsmål:

Av Siri , 25.04.2012

Du virker som en veldig snill og fredfull person, som nesten aldri blir sur. Har du noen gang blitt veldig sur på spillerne?(I stabæk altså)

Svar:

He-he. Jeg er nok forbannet og irritert i perioder, jeg som alle andre.

Spørsmål:

Av Bjørn Bjoli , 25.04.2012

Hei Petter! Lykke til med sesongen, det snur nok skal du se!
Jeg bor i Sandvika og holder derfor med de gule i bygda og lurer på to ting:
1. Hva synes du om A-laget til Bærum Sportsklubb sin spillestil?
2. Hvordan tror du naboklubben vil gjøre det i Adeccoligaen?

Svar:

Hei!
Takk for det! Jeg har sett Bærum to ganger i år. Og begge gangene fremsto de som et ballsikkert og godt lag. Jeg håper og tror at Bærum er å finne i Adeccoligaen også etter at årets sesong er ferdig.

Spørsmål:

Av Brj , 25.04.2012

Hvor lenge regner du med og vaere trener for Stabaek?

Svar:

Jeg har kontrakt ut 2013.

Spørsmål:

Av anne , 25.04.2012

hva kan vi gjøre for at gutta skal få troen på seg selv og senke skuldrene ha det gøy på banen.blås i plasseringen på tabellen.

Svar:

Vi er kjempefornøyde med entusiasmen og støtten fra publikum. Senest i Sandnes hvor noen hundre Stabæk-supportere laget et fantastisk liv og støttet oss i samtlige 95 minutter. Det er vi alle imponert over! Fortsett med det. Det hjelper oss.

Spørsmål:

Av Nils Johan , 25.04.2012

Hvem av spillerne har, ut fra forventningene før sesongstart, markert seg mest positivt så langt i sesongen, synes du?

Svar:

Vi er spesielt godt fornøyde med Ricardo Clark og Christer Kleiven som allerede har vist stor kvalitet og kommer bare til å bli enda bedre isammen.

Spørsmål:

Av Nils Johan , 25.04.2012

Fristende å gjøre comeback selv når du ser hvordan spissene bommer og bommer og bommer? Og du er vel bare så vidt eldre enn Tore André Flo, Frode Johnsen og Ole Martin Årst?

Svar:

He-he! Det er nok 10 år for sent med comeback. Jeg er overbevist om at det løsner for gutta på topp og forhåpentligvis allerede på lørdag.

Spørsmål:

Av Nils Johan , 25.04.2012

Herman Stengel slapp innpå for A-laget mot slutten av forrige sesong, og med alle utskiftningene i år hadde jeg ventet at han skulle fått mer spilletid i år. Hvorfor spiller ikke han?

Svar:

Herman er nære A-lagsspill, men har ennå ikke fått innhopp. Talentet til Herman er utvilsomt meget stort og han får garantert spilletid i løpet av sesongen.

Spørsmål:

Av Stabæk-fan , 25.04.2012

Jeg ser at Anders Trondsen står på B-listen. Noen sjanse for at han får prøve seg i år? Eller er det bare for å fylle opp listen i tilfelle uventet mange skader?

Svar:

Anders Trondsen er en av de unge spillerne vi forventer oss mye av. Vi håper han utvikler seg godt i løpet av denne sesongen for det vil i så fall belønnes med A-lagsspill. Han har allerede hatt flere gode A-lagstreninger og hvis han leverer gode 2. divisjonskamper blir han aktuell for A-laget.

Spørsmål:

Av Andy , 26.04.2012

Heisann Petter

Årets stabækutgave består av mange nye fjes i ny draktfarge.
Hittil har også spillestilen ikke helt vært gjenkjennelig, med mye lange baller og spillere som ikke har ro med ballen.
Hvordan ønsker dere egentlig å spille ? Lillestrømsk eller ballbesittende ?

Svar:

Hei!
Vi ønsker en ballbesittende stil, men endringen i år er at vi ønsker å være litt mer gjennombruddshissige. Dessverre har vi ikke mestret dette godt nok, derfor har det i perioder blitt litt for mange lange baller.

Spørsmål:

Av Magnus , 26.04.2012

Har du tenkt å gjøre noe annerledes med lagoppstillingen mot Odd enn det du har gjort tidligere? Tror du de blaa kan få årets første 3-poenger?

Svar:

Vi tar nok ut 11 spillere til den kampen også. Vi går for tre poeng!

Spørsmål:

Av erlend , 26.04.2012

Hent roshat shawsari fra bærum sk

Svar: